Porada
Jak rozliczyć koszty reprezentacji
Zakupiliśmy na potrzeby sekretariatu (dla Zarządu i ich gości) kawę, herbatę, ciasteczka. Całość spożywana będzie na terenie firmy. Czy wydatek związany z tym zakupem będzie kosztem zakupu materiałów i podatek VAT będzie odliczany? Czy zakup ten powinien być w kosztach reprezentacji z VAT nieodliczanym?
Wyjaśniając kwestię poruszona w pytaniu nr 1 na podstawie wskazanego niżej przepisu ustawy ustawy UoR powiedzieć najpierw należy, że materiały są to składniki rzeczowych aktywów obrotowych, które zostały nabyte m. in. w celu zużycia ich na własne potrzeby danej jednostki. Dodać tu trzeba, że przepisy ustawy UoR nie wyjaśniają w jaki sposób należy rozumieć pojęcie "własnych potrzeb". Z tego też względu należy je rozumieć w taki sposób, w jaki rozumie się je w języku potocznym odnoszonym do kontekstu sytuacyjnego. W naszym przypadku takim kontekstem jest działalność gospodarcza. Stąd też przez zużycie materiałów na własne potrzeby należy rozumieć ich wykorzystanie w ramach tejże działalności. Oznacza to w naszym przypadku, że wydatek na nabycie interesujących nas produktów od strony rachunkowości można uznać za wydatek na nabycie materiałów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right