Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 1453
Wersja archiwalna od 2015-10-08 do 2016-10-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2015 poz. 1453
Wersja archiwalna od 2015-10-08 do 2016-10-20
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z dnia 26 sierpnia 2015 r.

w sprawie kryteriów, na podstawie których okręgowy inspektor rybołówstwa morskiego dokonuje oceny wagi stwierdzonego naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres przedmiotowy] Rozporządzenie określa kryteria, na podstawie których okręgowy inspektor rybołówstwa morskiego dokonuje oceny wagi stwierdzonego naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa, w celu ustalenia, czy naruszenie ma poważny charakter.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Kryteria] 1. Kryteria, o których mowa w § 1, są określone w załączniku do rozporządzenia.

2. Naruszenie przepisów wspólnej polityki rybołówstwa ma poważny charakter, jeżeli kryteria, o których mowa w § 1, są spełnione łącznie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: M. Sawicki


1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rybołówstwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 1261).

Załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 26 sierpnia 2015 r. (poz. 1453)

KRYTERIA, NA PODSTAWIE KTÓRYCH OKRĘGOWY INSPEKTOR RYBOŁÓWSTWA MORSKIEGO DOKONUJE OCENY WAGI STWIERDZONEGO NARUSZENIA PRZEPISÓW WSPÓLNEJ POLITYKI RYBOŁÓWSTWA

Lp.

Rodzaj stwierdzonego naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa

Kryteria, na podstawie których okręgowy inspektor rybołówstwa morskiego dokonuje oceny wagi stwierdzonego naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa

powtarzalność danego naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa

wartość osiągniętych korzyści finansowych1) powstałych w wyniku naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa albo wartość rynkowa produktów rybołówstwa pozyskanych w wyniku naruszenia tych przepisów

długość całkowita albo moc głównego silnika statku rybackiego, przy którego użyciu dokonano naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa

obszar popełnienia naruszenia przepisów wspólnej polityki rybołówstwa

1

Naruszenie, o którym mowa w art. 123 ustawy o rybołówstwie morskim2)

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 4000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

2

Naruszenie, o którym mowa w art. 124 pkt 1 lit. a ustawy o rybołówstwie morskim2)

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 3000 zł

Powyżej 10 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

3

Naruszenie, o którym mowa w art. 124 pkt 1 lit. b ustawy o rybołówstwie morskim2)

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 5000 zł

Powyżej 10 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

4

Naruszenie, o którym mowa w art. 124 pkt 3 lit. a ustawy o rybołówstwie morskim2), polegające na niewprowadzeniu na pokład statku rybackiego lub na wyrzuceniu za burtę statku rybackiego określonych gatunków organizmów morskich wbrew obowiązkowi wprowadzenia i zatrzymania ich na pokładzie statku rybackiego określonemu w art. 15 ust. 1 rozporządzenia nr 1380/20133)

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Niezależnie od wartości osiągniętych korzyści finansowych albo wartości rynkowej produktów rybołówstwa

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy o rybołówstwie morskim2)

5

Nieprzekazywanie podczas wykonywania rybołówstwa komercyjnego informacji, o których mowa w art. 19 ust. 1 rozporządzenia nr 404/20114), za pomocą urządzenia umożliwiającego satelitarne monitorowanie lokalizacji statku rybackiego albo w sposób określony w art. 25 ust. 1 tego rozporządzenia

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 15 000 zł

Powyżej 20 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

6

Wykonywanie rybołówstwa komercyjnego bez urządzenia umożliwiającego satelitarne monitorowanie lokalizacji statku rybackiego wbrew obowiązkowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 rozporządzenia nr 1224/20095)

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 10 000 zł

Powyżej 20 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

7

Niewpisanie danych do dziennika połowowego lub deklaracji przeładunkowej, lub deklaracji wyładunkowej

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 15 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

8

Wpisanie nieprawdziwych danych do dziennika połowowego lub deklaracji przeładunkowej, lub deklaracji wyładunkowej

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 20 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

9

Nieprzekazanie dziennika połowowego lub deklaracji przeładunkowej, lub deklaracji wyładunkowej okręgowemu inspektorowi rybołówstwa morskiego właściwemu ze względu na port macierzysty statku rybackiego – w przypadku zakończenia rejsu w porcie macierzystym tego statku albo właściwemu ze względu na port zakończenia rejsu statku rybackiego – w przypadku zakończenia rejsu w porcie niebędącym portem macierzystym tego statku, albo nieprzekazanie danych z dziennika połowowego lub deklaracji przeładunkowej, lub deklaracji wyładunkowej do Centrum Monitorowania Rybołówstwa – w przypadku prowadzenia dziennika połowowego lub deklaracji przeładunkowej, lub deklaracji wyładunkowej w postaci elektronicznej

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 15 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

10

Utrudnianie inspektorom rybołówstwa morskiego wykonywania czynności kontrolnych lub inspekcji podczas wykonywania ich obowiązków lub zadań wynikających z przepisów o rybołówstwie morskim

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 10 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

11

Utrudnianie pracy obserwatorom kontroli, o których mowa w art.73 ust. 1 rozporządzenia nr 1224/20095), podczas wykonywania ich obowiązków lub zadań

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 10 000 zł

Powyżej 12 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

12

Naruszenie, o którym mowa w art. 3 ust. 1 lit. g albo w art. 42 ust. 1 lit. c rozporządzenia nr 1005/20086)

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 5000 zł

Powyżej 5 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

13

Wykonywanie rybołówstwa komercyjnego przy użyciu narzędzi połowowych, których używanie jest w danym okresie lub na określonym obszarze zabronione

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 20 000 zł

Powyżej 12 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

14

Przekroczenie kWot połowowych określonych gatunków organizmów morskich wpisanych w specjalnym zezwoleniu połowowym

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 20 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

15

Prowadzenie połowów w ramach wykonywania rybołówstwa komercyjnego gatunków organizmów morskich, które znajdują się w ustanowionych dla nich okresach ochronnych

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 15 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

16

Prowadzenie połowów w ramach wykonywania rybołówstwa komercyjnego gatunków organizmów morskich, które nie przekroczyły ustanowionych dla nich wymiarów ochronnych, wprowadzenie ich na pokład statku rybackiego lub dokonywanie przeładunku lub wyładunku takich organizmów morskich, z wyłączeniem organizmów morskich gatunków objętych obowiązkiem, o którym mowa w art. 15 ust. 1 rozporządzenia nr 1380/20133)

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 20 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

17

Prowadzenie ukierunkowanych połowów w ramach wykonywania rybołówstwa komercyjnego gatunku organizmów morskich, dla którego obowiązuje zakaz takich połowów

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 15 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

18

Prowadzenie połowów w ramach wykonywania rybołówstwa komercyjnego gatunku organizmów morskich, którego ogólna kWota połowowa została wyczerpana lub dla którego obowiązuje zakaz połowów

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 15 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

19

Wykonywanie rybołówstwa komercyjnego przy użyciu statku nieposiadającego przynależności państwowej

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 10 000 zł

Powyżej 8 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

20

Niedokonanie powiadomienia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 rozporządzenia nr 1005/20086)

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Niezależnie od wartości osiągniętych korzyści finansowych albo wartości rynkowej produktów rybołówstwa

Powyżej 10 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy o rybołówstwie morskim2)

21

Niedokonanie powiadomienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 rozporządzenia nr 1224/20095)

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 25 000 zł

Powyżej 12 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

22

Niedokonanie zgłoszenia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 lub 2 rozporządzenia nr 1098/20077)

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 25 000 zł

Powyżej 12 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 ustawy o rybołówstwie morskim2)

23

Naruszenie, o którym mowa w art. 3 ust. 1 lit. j rozporządzenia nr 1005/20086)

Niezależnie od powtarzalności

Powyżej 10 000 zł

Powyżej 10 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

24

Dokonanie wwozu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej produktów rybołówstwa pozyskanych w wyniku połowów nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych lub obrót takimi produktami

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 10 000 zł

Niezależnie od długości całkowitej

Niezależnie od obszaru

25

Nieprzekazanie okręgowemu inspektorowi rybołówstwa morskiego, którego terytorialny zakres działania obejmuje obszar wykonywania rybołówstwa statkami rybackimi o polskiej przynależności poza granicami polskich obszarów morskich, dokumentu sprzedaży – w przypadku, o którym mowa w art. 90 ust. 1 lit. a rozporządzenia nr 1224/20095)

Co najmniej dwukrotnie w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 7000 zł

Powyżej 12 m

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)

26

Wykonywanie rybołówstwa komercyjnego przy użyciu statku rybackiego, którego moc głównego silnika przekracza moc wpisaną w licencji połowowej wydanej na ten statek rybacki

Co najmniej raz w okresie 12 kolejnych miesięcy od dnia, w którym decyzja w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za ten sam rodzaj naruszenia stała się ostateczna

Powyżej 10 000 zł

Moc głównego silnika przekracza moc wpisaną w licencji połowowej o więcej niż: 7% – dla silników o mocy do 100 kW, 5% – dla silników o mocy powyżej 100 kW

Obszar, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 lub 3 ustawy o rybołówstwie morskim2)


1) Osiągniętą korzyść finansową bierze się pod uwagę, jeżeli jest wpisana w dokumencie sprzedaży, o którym mowa w art. 62 rozporządzenia Rady (WE) nr 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 847/96, (WE) nr 2371/2002, (WE) nr 811/2004, (WE) nr 768/2005, (WE) nr 2115/2005, (WE) nr 2166/2005, (WE) nr 388/2006, (WE) nr 509/2007, (WE) nr 676/2007, (WE) nr 1098/2007, (WE) nr 1300/2008, (WE) nr 1342/2008 i uchylającego rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1627/94 oraz (WE) nr 1966/2006 (Dz. Urz. UE L 343 z 22.12.2009, str. 1, z późn. zm.).

2) Ustawa z dnia 19 grudnia 2014 r. o rybołówstwie morskim (Dz. U. z. 2015 r. poz. 222).

3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia Rady (WE) nr 1954/2003 i (WE) nr 1224/2009 oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2371/2002 i (WE) nr 639/2004 oraz decyzję Rady 2004/585/WE (Dz. Urz. UE L 354 z 28.12.2013, str. 22, z późn. zm.).

4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 404/2011 z dnia 8 kWietnia 2011 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Rady (WE) nr 1224/2009 ustanawiającego wspólnotowy system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa (Dz. Urz. UE L 112 z 30.04.2011, str. 1, z późn. zm.).

5) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 847/96, (WE) nr 2371/2002, (WE) nr 811/2004, (WE) nr 768/2005, (WE) nr 2115/2005, (WE) nr 2166/2005, (WE) nr 388/2006, (WE) nr 509/2007, (WE) nr 676/2007, (WE) nr 1098/2007, (WE) nr 1300/2008, (WE) nr 1342/2008 i uchylające rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1627/94 oraz (WE) nr 1966/2006.

6) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1005/2008 z dnia 29 września 2008 r. ustanawiające wspólnotowy system zapobiegania nielegalnym, nieraportowanym i nieuregulowanym połowom oraz ich powstrzymywania i eliminowania, zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1936/2001 i (WE) nr 601/2004 oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 1093/94 i (WE) nr 1447/1999 (Dz. Urz. UE L 286 z 29.10.2008, str. 1).

7) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1098/2007 z dnia 18 września 2007 r. ustanawiające wieloletni plan w zakresie zasobów dorsza w Morzu Bałtyckim oraz połowów tych zasobów, zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2847/93 i uchylające rozporządzenie (WE) nr 779/97 (Dz. Urz. UE L 248 z 22.09.2007, str. 1, z późn. zm.).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00