Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2017 poz. 1946
Wersja aktualna od 2017-10-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2017 poz. 1946
Wersja aktualna od 2017-10-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW1)

z dnia 13 października 2017 r.

w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać urządzenia do odzyskiwania par paliwa2)

Na podstawie art. 23a ust. 6 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1040 i 1555) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres przedmiotowy] Rozporządzenie określa warunki techniczne dozoru technicznego dla urządzeń do odzyskiwania par paliwa w toku ich eksploatacji, w tym rodzaj dokumentu potwierdzającego spełnienie przez to urządzenie wymagań dotyczących minimalnego poziomu odzyskiwania par paliwa, wymagania dotyczące minimalnego poziomu odzyskiwania par paliwa przez te urządzenia oraz metody i częstotliwość przeprowadzania badań technicznych tych urządzeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Dokument potwierdzający spełnianie wymagań dotyczących minimalnego poziomu odzyskiwania par paliwa] Potwierdzeniem spełnienia przez urządzenie do odzyskiwania par paliwa wymagań dotyczących minimalnego poziomu odzyskiwania par paliwa jest dokument wydany przez producenta potwierdzający spełnienie przez to urządzenie wymagań określonych w normie PN-EN 16321-1:2014-02.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Minimalna ilość par produktów naftowych odzyskiwana przez urządzenie do odzyskiwania par paliwa] 1. Urządzenia do odzyskiwania par paliwa odzyskują co najmniej 85% par produktów naftowych I klasy ulatniających się do powietrza atmosferycznego.

2. W przypadku gdy pary produktów naftowych I klasy są przekazywane do zbiornika magazynowego tych produktów naftowych, stosunek objętości tych par w ciśnieniu atmosferycznym przechodzących przez urządzenie do odzyskiwania par paliwa, do objętości wydanego produktu zawiera się w przedziale od 0,95 do 1,05 włącznie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Badania techniczne] Badania techniczne urządzeń do odzyskiwania par paliwa przeprowadza się zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy i najlepszą praktyką, w szczególności zgodnie z metodami określonymi w normie PN-EN 16321-2:2014-02.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Okresowe badania techniczne] Okresowe badania techniczne urządzeń do odzyskiwania par paliwa przeprowadza się:

1) raz na rok;

2) raz na 3 lata – w przypadku urządzeń wyposażonych w automatyczne systemy monitorowania zapewniające:

a) wykrywanie usterki w prawidłowym funkcjonowaniu systemu odzyskiwania par paliwa oraz samego systemu monitorowania,

b) sygnalizowanie usterki, o której mowa w lit. a,

c) automatyczne zatrzymanie przepływu paliwa z wadliwego odmierzacza paliw płynnych, jeśli usterka, o której mowa w lit. a, nie zostanie naprawiona w ciągu 7 dni.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Termin na dostosowanie urządzeń do wymagań określonych w § 3] Urządzenia do odzyskiwania par paliwa zainstalowane na stacjach paliw płynnych, których rzeczywista przepustowość przekracza 3000 m³ rocznie, spełniają wymagania, o których mowa w § 3, od dnia 1 stycznia 2019 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Rozwoju i Finansów: wz. J. Kwieciński


1) Minister Rozwoju i Finansów kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).

2) Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji wdraża dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/126/WE z dnia 21 października 2009 r. w sprawie odzyskiwania oparów paliwa na etapie II podczas tankowania pojazdów silnikowych na stacjach paliw (Dz. Urz. UE L 285 z 31.10.2009, str. 36 oraz Dz. Urz. UE L 304 z 23.10.2014, str. 89).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00