Porada
Ograniczenia w doręczaniu pism o rozwiązaniu umowy o pracę w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii
PROBLEM
Ustawa o COVID-19 wprowadziła ograniczenia w zakresie uznawania za doręczone pism nieodebranych w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. W związku z tym jak należy traktować wysłane pracownikowi pocztą, listem poleconym, wypowiedzenie umowy o pracę albo rozwiązanie bez wypowiedzenia, które nie zostało odebrane? Jakie zmiany w zakresie dostarczania dokumentów obowiązują w trakcie epidemii COVID-19? Czy nadal konieczna jest podwójna awizacja listu wysłanego pracownikowi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru?
RADA
W okresie trwania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii koronawirusa i 14 dni po ich zniesieniu nieodebranie przez pracownika wysłanego pocztą pisma rozwiązującego umowę o pracę (wypowiedzenia czy rozwiązania bez wypowiedzenia) nie może zostać uznane za prawidłowe doręczenie. Oznacza to, że umowa o pracę nadal wiąże strony. Nieodebrane rozwiązanie umowy wysłane przez pracodawcę wywoła skutek najwcześniej po upływie 14 dni od dnia odwołania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right