Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 6 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.41.2021.2.AKU

Odliczenie wydatków w ramach ulgi termomodernizacyjnej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 stycznia 2021 r. (data wpływu 5 stycznia 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 marca 2021 r. (data wpływu 26 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 stycznia 2021 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 23 marca 2021 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.41.2021.1.AKU, wezwano Wnioskodawcę na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano w dniu 23 marca 2021 r., doręczono w dniu 24 marca 2021 r., zaś w dniu 26 marca 2021 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest jednym ze współwłaścicieli domu jednorodzinnego zbudowanego w latach 80-tych, na którym została położona blacha, która od dłuższego czasu przecieka oraz powoduje gnicie więźby dachowej, oraz przeciekanie wody deszczowej na elewację i jej zawilgocenie. Ogólna liczba współwłaścicieli budynku wynosi 4, każdy w równej części jest właścicielem, a więc po 25%. W związku z pogarszającym się stanem więźby dachowej oraz blachy, konieczna jest kompletna wymiana pokrycia dachowego, a więc więźby dachowej, zabezpieczonej membraną paroprzepuszczalną, deskami, papą, blachodachówką oraz wymiana kompletu rynien dachowych i rur spustowych. Ostatecznie poddasze będzie również ocieplone wełną mineralną, w celu jeszcze lepszej termoizolacji przegrody budowlanej jaką jest poddasze. Wymiana nie będzie w żaden sposób naruszała konstrukcji budynku, a tym bardziej samego dachu, które skutkowałoby jego nadbudową. Wymiana pokrycia dachowego będzie opierała się na projekcie starego dachu, a więc nie spowoduje to powiększenia kubatury czy też powierzchni użytkowej budynku, a tym bardziej nie dojdzie do adaptacji poddasza poprzez podniesienie ścian kolankowych, dobudowie nowej kondygnacji, czy też podwyższenie ścian szczytowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00