Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25 sierpnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.349.2021.1.RM

Stawka podatku 0% dla eksportu towarów na podstawie posiadanych dokumentów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 czerwca 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 22 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki podatku 0% dla eksportu towarów na podstawie posiadanych dokumentów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania stawki podatku 0% dla eksportu towarów na podstawie posiadanych dokumentów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

(…) Sp. z o.o. Sp. k. jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Głównym obszarem działalności jest sprzedaż hurtowa części i akcesoriów do pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli. Towary wchodzące w skład oferty, to przede wszystkim felgi ze stopów lekkich do pojazdów samochodowych oraz szeroka gama narzędzi i akcesoriów dedykowanych serwisom oponiarskim.

Sprzedaż prowadzona jest na terenie Polski, licznych państw UE, a także w ramach eksportu towarów do wybranych państw (…) i poza UE. Spółka jest zarejestrowana w systemie KAS, ma nadany numer (…).

W realizacji sprzedaży w ramach eksportu Spółka wykorzystuje dwa modele dostaw.

Pierwszy z nich przewiduje zlecenie przewoźnikowi z odbiorem towarów w siedzibie Spółki.

Drugi przewiduje natomiast - z uwagi na bliską odległość do miejscowości przygranicznych na terytorium RFN - dostawę towarów własnym transportem do miejsca, w którym już z terytorium RFN i na podstawie zawartej umowy, zlecenie kolejnemu przewoźnikowi realizuje inny operator logistyczny. Wybór modelu dostaw uzależniony jest od specyfiki sprzedaży w ramach danego zamówienia, a główne czynniki brane pod uwagę, to: rodzaj towaru, czas realizacji usługi i koszt dostawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00