Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 3 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.934.2021.1.IK

brak zastosowania art. 108 ust. 1 ustawy o VAT oraz anulowanie faktur.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 listopada 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku zastosowania art. 108 ust. 1 ustawy o VAT  w opisanych sytuacjach A,B i C oraz anulowania faktur w sytuacji C.

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

1.

G. S A. (dalej - Wnioskodawca lub Spółka) jest jednym z czołowych polskich producentów (…). Dostawca oferuje szeroki asortyment produktów, do których zalicza się: (…). Oferta handlowa Wnioskodawcy obejmuje także profesjonalne usługi doradztwa technologicznego w zakresie właściwości i zastosowania (…).

Wnioskodawca posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce, jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i nie korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (j.t. Dz.U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.; dalej - ustawa o VAT).

2.

Wnioskodawca wdrożył u siebie elektroniczny portal przeznaczony dla klientów Spółki (dalej - Portal). Funkcjonalność Portalu polega m.in. na udostępnieniu klientom, posiadającym zarejestrowane konto na Portalu, informacji o wszystkich złożonych zamówieniach i utworzonych do nich dostawach, o wykorzystaniu limitu kredytowego oraz na umożliwieniu klientom pobrania dokumentów WZ. W gestii Wnioskodawcy pozostaje, które dane dostępne na Portalu będą widoczne dla danego klienta na jego koncie.

Konto klienta na Portalu jest tworzone przez Spółkę lub przez samego klienta (poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego).

Dodatkowo przed utworzeniem konta klient musi wypełnić „wniosek o aktywację dostępu do Portalu”, w którym określa konkretne osoby i zakres ich uprawnień (tj. wskazuje do których obszarów ma mieć dostęp ta osoba). Wniosek musi zostać podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentacji danego podmiotu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00