Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.227.2022.1.MS

Obowiązek ewidencji na kasie rejestrującej sprzedaży usług mycia i czyszczenia auta, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2021 r.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 7 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ewidencji sprzedaży usług mycia i czyszczenia auta, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2021 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przedmiotem działalności Spółki jest m.in. sprzedaż detaliczna paliw do pojazdów silnikowych na stacjach paliw ewidencjonowana za pomocą kas fiskalnych online.

Na terenie niektórych stacji paliw znajdują się także myjnie samoobsługowe, aby skorzystać z usługi mycia auta należy dokonać jednej z dwóch czynności tj. zakupu żetonu na stacji (siedziba Spółki) wówczas transakcja zafiskalizowana jest na kasie rejestrującej bądź bezpośrednie użycie bilonu poprzez umieszczony w każdym stanowisku odrębnie - wrzutnik monet.

W związku z wejściem w życie 1 lipca 2022 r. § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia Ministra Finansów Spółka rozważa następujący sposób postępowania:

Zaprogramować wrzutniki monet znajdujące się w urządzeniach myjni samoobsługowej odrębnie w każdym stanowisku w taki sposób, aby przyjmowały wyłącznie żetony będące odpowiednikiem bilonu o wartości 1 zł, 2 zł, 5 zł. Tym samym każdorazowa obsługa mycia auta poprzedzona zostałaby fizycznym zakupem żetonu na stacji paliw. Co w konsekwencji byłoby jednoznaczne z ewidencją tejże transakcji na kasie rejestrującej i tym samym wydaniem nabywcy dowodu sprzedaży tj. paragonu bądź faktury. Sposobu zmiany oprogramowania wrzutników monet Spółka dokonałaby w wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej świadczącej tego typu usługi, co zostałoby odpowiednio udokumentowane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00