Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 6 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.266.2022.1.JKU

1. Czy w ramach jednej umowy na wykonanie prac inwestycyjnych Spółka postępuje prawidłowo dzieląc wydatki będące kwalifikowane jako modernizacyjne - ulepszeniowe oraz na te będące pracami remontowymi w oparciu o opinię eksperta? 2. Czy dla celów podatkowych Wnioskodawca ma prawo ująć koszty zrealizowanych prac remontowych budynku jednorazowo, w dacie ich poniesienia, mimo rozliczania tych samych kosztów dla celów bilansowych w czasie?

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący ustalenia, czy:

-w ramach jednej umowy na wykonanie prac inwestycyjnych Spółka postępuje prawidłowo dzieląc wydatki będące kwalifikowane jako modernizacyjne - ulepszeniowe oraz na te będące pracami remontowymi w oparciu o opinię eksperta,

-dla celów podatkowych Wnioskodawca ma prawo ująć koszty zrealizowanych prac remontowych budynku jednorazowo, w dacie ich poniesienia, mimo rozliczania tych samych kosztów dla celów bilansowych w czasie.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (zwany dalej jako: „Spółka”, „Wnioskodawca”) jest spółką prawa handlowego, polskim rezydentem podatkowym, podlegającym opodatkowaniu w Polsce. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w branży informatycznej, specjalizuje się w kompleksowym tworzeniu rozwiązań informatycznych. Wnioskodawca w 2014 r. nabył budynek biurowy, w którym prowadzona jest działalność Spółki. Z uwagi na stan techniczny budynku kierownik jednostki podjął decyzje o wykonaniu prac remontowych i modernizacyjnych budynku. W roku 2020 została podpisana umowa z wykonawcą na wykonanie prac na budynku. Ostateczne zakończenie prac i rozliczenie umowy nastąpiło z końcem roku 2021 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00