Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Zmiana interpretacji indywidualnej z dnia 14 czerwca 2022 r., Szef Krajowej Administracji Skarbowej, sygn. DOP3.8222.73.2021.CNRU

Obowiązki płatnika. Rekompensaty wypłacone ofiarom cyberprzestępczości.

Na podstawie art. 14e § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540, z późn. zm.), w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z dnia 22 lipca 2021 r. Nr 0112-KDWL.4011.89.2021.2.DK, wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, Szef Krajowej Administracji Skarbowej zmienia z urzędu wyżej wymienioną interpretację stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 4 maja 2021 r. (data wpływu 4 maja 2021 r.), uzupełnionym pismem z 19 lipca 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 4 maja 2021 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku, uzupełnionym w dniu 19 lipca 2021 r., przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest bankiem krajowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, wykonującym czynności bankowe, o których mowa w art. 5 ust. 1-2 i art. 6 tej ustawy m.in. na rzecz klientów będących osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej (dalej: „Klienci”).

W praktyce działalności Wnioskodawcy występują i będą występować przypadki, iż Klienci kwestionują prawidłowość świadczonych przez Wnioskodawcę usług, składając reklamacje dotyczące przykładowo obsługi rachunków bankowych (w tym realizacji przelewów, obciążania nienależnymi ich zdaniem prowizjami i opłatami), transakcji wymiany walut (zrealizowanie transakcji po złym kursie transakcyjnym), udzielanych kredytów i pożyczek, operacji kartowych, a także oferowanych przez Wnioskodawcę produktów inwestycyjnych (operacje na jednostkach uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych, papierach wartościowych, lokatach strukturyzowanych). Większość reklamacji zawiera żądanie wypłaty określonej sumy pieniędzy tytułem rekompensaty stanowiącej zwrot poniesionych przez Klienta kosztów lub strat (szkód finansowych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00