Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.692.2022.1.MGO

Brak możliwości odzyskania podatku od towarów i usług od wydatków poniesionych w celu przebudowy drogi gminnej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 września 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z planowaną przebudową drogi gminnej. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Przedmiotem zadania realizowanego przez Gminę jest przebudowa drogi gminnej nr … w miejscowości … (działka ewidencyjna nr …- teren woj. …). Droga położona jest na działce, która stanowi jej pas drogowy. W związku ze złym stanem drogi konieczne jest wykonanie prac, które zabezpieczą istniejącą drogę przed dalszym jej zniszczeniem. Przebudowa drogi jest związana ze złym stanem technicznym istniejącej nawierzchni, która wymaga wykonania robót drogowych w celu poprawy parametrów techniczno-użytkowych drogi i warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Gmina jest w trakcie przygotowywania wniosku o dofinansowanie na przebudowę drogi gminnej w ramach operacji typu „…” w ramach poddziałania „…” w ramach działania „…”, objętego PROW na lata 2014-2020. Zakres inwestycji dla drogi dojazdowej obejmuje: wykonanie lokalnego poszerzenia istniejącej nawierzchni z kruszywa łamanego warstwą podbudowy z kruszywa łamanego grubości 15 cm o szerokości zmiennej w celu uregulowania przebiegu drogi; profilowanie i zagęszczenie istniejącej nawierzchni jezdni z kruszywa łamanego; wykonanie warstwy wyrównawczo-wzmacniającej podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm o śr.gr. 12 cm i szer. 3,3 m; wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grubości 5 cm na jezdni o szerokości 3,0 m, wykonanie lewostronnego pobocza z kruszywa łamanego o szer.0,5 m; wykonanie prawostronnego pobocza z kruszywa łamanego o szer. 0,75 m; wykonanie prawostronnego rowu o głębokości około 0,5 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00