Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.60.2023.2.ZK

Czy zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy Spółka osiągnęła dochód ze sprzedaży wyrobów wytworzonych w nowym zakładzie powstałym na skutek realizacji Inwestycji, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 lutego 2023 r., wpłynął Państwa wniosek z 30 stycznia 2023 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji, o którym mowa w art. 17 ust. 34a (winno być: art. 17 ust. 1 pkt 34a) UPDOP, przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy Spółka osiągnęła dochód ze sprzedaży wyrobów wytworzonych w nowym zakładzie powstałym na skutek realizacji Inwestycji, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej. Uzupełnili Państwo braki formalne 16 marca 2023 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, posiadającym siedzibę na terytorium RP i nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce.

Spółka prowadzi działalność handlową od (…). Jest międzynarodowym dystrybutorem (…) i (…) oraz (…) i (…). W 2021 r. Spółka podjęła decyzję o rozszerzeniu działalności w ramach nowej inwestycji poprzez uruchomienie linii peletującej. W zakładzie będą również produkowane m.in. łóżka oraz łóżeczka dla dzieci, leżaki i piaskownicę (dalej jako: „Inwestycja”). Odpady z produkcji stolarskiej będą wykorzystywane w produkcji pelletu.

Na wyżej opisaną Inwestycję Spółka uzyskała decyzję o wsparciu , o której mowa w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. 2018 poz. 1162 ze zm.). Decyzja nr (…) z dnia (…) (dalej jako: „Decyzja”) została wydana przez (…) Specjalną Strefę Ekonomiczną Y. Zgodnie z treścią Decyzji, Spółka zobowiązana została do poniesienia kosztów kwalifikowanych inwestycji w wysokości co najmniej 4 000 000,00 zł w terminie do dnia (…). Decyzją została objęta inwestycja w zakresie dywersyfikacji produkcji przedsiębiorstwa przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych (inwestycja typu brownfield).

Decyzja została wydana na prowadzenie przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły, w zakresie określonym w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015):

Sekcja C Dział 16

Klasa 16.29 - Pozostałe wyroby z drewna; wyroby z korka, słomy i materiałów w rodzaju stosowanym do wyplatania.

Sekcja C Dział 22

Klasa 22.29- Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych

Sekcja C Dział 31

Klasa 31.09 - Pozostałe meble

Sekcja C Dział 32

Klasa 32.99 - Pozostałe wyroby gdzie indziej nie sklasyfikowane.

Sekcja H Dział 49

Klasa 49.41 - Transport drogowy towarów.

Na bazie otrzymanej Decyzji, po dniu jej otrzymania, Spółka rozpoczęła realizację przedmiotowej Inwestycji. W ramach pierwszego etapu Inwestycji Spółka nabyła zabudowany grunt i dokonała prac modernizacyjnych w celach dostosowania obiektów budowlanych z (…) do odpowiednich warunków produkcyjnych. Następnym etapem realizacji Inwestycji było nabycie produkcyjnych środków trwałych. Wnioskodawca postanowił skorzystać z opcji leasingu finansowego i wynajmować środki trwałe przez okres 60 miesięcy, a po zakończeniu leasingu finansowego nabyć przedmiotowe składniki majątku. W pierwszej połowie 2022 r. została uruchomiona produkcja pelletu. W marcu 2022 r., Spółka osiągnęła pierwszy dochód ze sprzedaży wyrobów wyprodukowanych w nowym zakładzie powstałym na skutek realizacji Inwestycji. Dochód został osiągnięty ze sprzedaży wyrobów objętych zakresem Decyzji.

W związku z otrzymaną Decyzją oraz biorąc pod uwagę fakt poniesienia kosztów kwalifikowanych wraz z uzyskaniem dochodów z działalności realizowanej w ramach Inwestycji Wnioskodawca zamierza korzystać ze wsparcia w postaci zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 34a (winno być: art. 17 ust. 1 pkt 34a) ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „UPDOP”).

Pytanie

Czy zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji, o którym mowa w art. 17 ust. 34a UPDOP (winno być: art. 17 ust. 1 pkt 34a), przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy Spółka osiągnęła dochód ze sprzedaży wyrobów wytworzonych w nowym zakładzie powstałym na skutek realizacji Inwestycji, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej?

Państwa stanowisko w sprawie

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji, o którym mowa w art. 17 ust. 34a UPDOP (winno być: art. 17 ust. 1 pkt 34a), przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym Spółka osiągnęła dochód ze sprzedaży wyrobów wytworzonych w nowym zakładzie powstałym na skutek realizacji Inwestycji, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej.

Uzasadnienie własnego stanowiska Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Jak wskazuje art. 17 ust. 4 UPDOP, zwolnienie podatkowe, o którym mowa w ust. 1 pkt 34a, przysługuje podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Przywołane przepisy podatkowe wprost odwołują się do przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752 ze zm.; dalej jako: „UWNI”), w związku z czym należy przeanalizować również postanowienia tej ustawy.

Zgodnie z art. 3 UWNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stosownie do art. 13 ust. 1-2 UWNI, wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji. Decyzję o wsparciu wydaje minister właściwy do spraw gospodarki na wniosek przedsiębiorcy ubiegającego się o wsparcie zawierający plan realizacji nowej inwestycji.

Zgodnie z art. 14 ust. 3 UWNI, Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:

1)rodzaje działalności gospodarczej, na które nie będzie wydawana decyzja o wsparciu,

2)szczegółowe kryteria jakościowe,

3)szczegółowe kryteria ilościowe,

4)sposób weryfikacji spełniania wymagań, o których mowa w ust. 1,

5)warunki udzielania pomocy publicznej,

6)maksymalną dopuszczalną wielkość pomocy publicznej, której można udzielić przedsiębiorcy,

7)sposób ustalania terminu obowiązywania decyzji o wsparciu dla danej inwestycji,

8)rodzaje kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną z tytułu nowej inwestycji,

9)sposób dyskontowania kosztów inwestycji i wielkości pomocy publicznej na dzień wydania decyzji o wsparciu,

10)sposób ustalania wielkości dopuszczalnej pomocy publicznej w przypadku prowadzenia działalności na podstawie więcej niż jednej decyzji o wsparciu,

11)sposób wydzielenia organizacyjnego działalności objętej decyzją o wsparciu oraz prowadzenia rozliczeń w przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej nieobjętej decyzją o wsparciu,

12)wzór wniosku o wydanie decyzji o wsparciu zawierający w szczególności określenie kategorii przedsiębiorcy, przedmiot działalności gospodarczej prowadzonej w ramach nowej inwestycji zawierający kody PKWiU związane wyłącznie z realizacją nowej inwestycji oraz elementy planu realizacji nowej inwestycji

- biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia zgodności udzielonej pomocy publicznej z prawem Unii Europejskiej, rozwój obszarów, a także potrzebę oceny spełnienia warunków udzielenia wsparcia oraz potrzebę zapewnienia jednolitości wniosków i sprawnej realizacji nowej inwestycji w tym zakresie.

Zatem, na mocy art. 14 ust. 3 pkt 5 UWNI, ustawodawca zobowiązał Radę Ministrów do określenia, w drodze rozporządzenia, warunków udzielenia pomocy publicznej w postaci zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP.

Od 1 stycznia 2023 r., weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2022 r., w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz.U. 2022 poz. 2861) odpowiednio uchylające poprzednie przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz. U. poz. 1713 oraz z 2021 r., poz. 2483). Zgodnie z przepisem intertemporalnym § 12 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2022 r., do spraw wszczętych i niezakończonych oraz decyzji o wsparciu wydanych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz. U. poz. 1713 oraz z 2021 r. poz. 2483; dalej jako: „Rozporządzenie”).

Biorąc pod uwagę okoliczność, że Decyzja nr 81/ARP/0TR/2021 została wydana 7 lipca 2021 r., do rozliczania pomocy publicznej Wnioskodawcy będą miały zastosowanie przepisy Rozporządzenia. Zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia, wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł te koszty po dniu wydania decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.

Tym samym, literalne brzmienie § 9 ust. 1 Rozporządzenia, wskazuje na to, że wsparcie z tytułu kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przysługuje Spółce począwszy od miesiąca, w którym Spółka poniosła pierwsze koszty kwalifikowane. Jednakże, przedmiotowy przepis, zdaniem Wnioskodawcy, należy interpretować przy uwzględnieniu przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, zgodnie z którym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r. wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r., poz. 1752), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Spółka stoi na stanowisku, iż w związku z faktem, że zwolnienie podatkowe zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP dotyczy „dochodu z działalności gospodarczej osiągniętego z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu”, oprócz poniesienia pierwszych wydatków kwalifikowanych, potrzebne jest również osiągnięcie dochodów z nowej inwestycji dzięki funkcjonowaniu składników majątku nabytych/ulepszonych lub wytworzonych w ramach nowej inwestycji. Pozwoli to na wygenerowanie dochodu z nowej inwestycji (lub przejściowo straty), a więc dochodu wypracowanego w oparciu o zespół składników majątkowych nabytych/ulepszonych lub wytworzonych w ramach wydatków związanych z nową inwestycją.

Tym samym, zdaniem Spółki, dla nabycia uprawnienia do rozpoczęcia zwalniania dochodu uzyskanego z prowadzonej przez nią działalności określonej w Decyzji nie jest wystarczające jedynie poniesienie pierwszych kosztów kwalifikowanych dotyczących jednego wydatku kwalifikowanego w ramach Inwestycji, ale musi zostać osiągnięty taki etap Inwestycji, który będzie skutkować możliwością osiągania przez Spółkę przychodów ze składników majątku nabytych/ulepszonych lub wytworzonych w ramach inwestycji. Będzie to więc moment, gdy Spółka wypełni obie przesłanki dla zwolnienia dochodu z działalności określonej w Decyzji, tj. rozpocznie ponoszenie kosztów kwalifikowanych (§ 9 ust. 1 Rozporządzenia) oraz wygeneruje dochód z nowej inwestycji (art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP).

Tym samym, w sytuacji Spółki, od momentu, gdy Spółka osiągnęła pierwszy dochód związany ze sprzedażą wyrobów objętych Decyzją i wyprodukowanych przy użyciu składników majątku nabytych/ulepszonych lub wytworzonych w ramach Inwestycji, Spółka będzie uprawniona do zwolnienia z opodatkowania uzyskanego dochodu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP.

Stanowisko Wnioskodawcy, w odniesieniu do przedmiotowej kwestii momentu rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach indywidualnych, wydanych w podobnym stanie faktycznym. Przykładowo, wskazać należy:

- Interpretację indywidualną Dyrektora KIS z 3 listopada 2022 r. (znak: 0111-KDIB1- 3.4010.648.2022.1.IZ), w której organ odstępując od uzasadnienia potwierdził, że „(...) dla nabycia uprawnienia do rozpoczęcia zwalniania dochodu uzyskanego z prowadzonej przez nią działalności określonej w Decyzji nie jest wystarczające jedynie poniesienie pierwszych kosztów kwalifikowanych, ale powinno również nastąpić oddanie do użytkowania grupy środków trwałych we wszystkich kluczowych procesach produkcyjnych zakładu, mogących generować zasadniczo zwiększoną produkcję, a tym samym osiąganie przychodów z nowej inwestycji.”.

- Interpretację indywidualną Dyrektora KIS z 8 czerwca 2021 r. (znak: 0111-KDIB1- 3.4010.194.2020.9.JKT), w której organ nie zgodził się ze stanowiskiem wnioskodawcy optującym za uznanie momentu poniesienia pierwszych kosztów jako momentu dla zwolnienia dochodu, argumentując, iż „(...) Zwolnienie w tym przypadku całego dochodu osiągniętego w ramach tej działalności gospodarczej, z którą nowa inwestycja pozostaje w ścisłym nierozerwalnym związku nie oznacza, że podatnik może zacząć korzystać ze zwolnienia z podatku już w momencie rozpoczęcia nowej inwestycji, czyli zanim uzyska jakiekolwiek przychody (dochody) będące efektem budowy nowych lub rozbudowy czy modernizacji dotychczas wykorzystywanych składników majątkowych”. Następnie, organ skonkludował, iż „(...) Dla faktycznego skorzystania z analizowanego zwolnienia, istotne jest bowiem uzyskanie dochodów z nowej inwestycji (również w ramach ścisłych powiązań) a nie samo poniesienie wydatków kwalifikowanych”.

- Interpretację indywidualną Dyrektora KIS z 6 lipca 2022 r. (znak: 0111-KDIB1- 3.4010.55.2022.1.AN), w której organ zwrócił uwagę podatnika na to, że „(...) poniesienie kosztów, które są uznane za koszty kwalifikowane nie uprawnia jeszcze do skorzystania z możliwości zwolnienia dochodów w ramach decyzji o wsparciu. Rozpoczęcie procesu inwestycyjnego powinno prowadzić każdorazowo do uzyskania dochodu, który umożliwia zastosowanie zwolnienia. Dla faktycznego skorzystania z analizowanego zwolnienia, istotne jest bowiem uzyskanie dochodów z nowej inwestycji (również w ramach ścisłych powiązań) a nie samo poniesienie wydatków kwalifikowanych. Oczywiście nie można wykluczyć, że takie dochody uzyskane zostaną w miesiącu poniesienia kosztów kwalifikowanych, co uprawnia do korzystania ze zwolnienia już od tego okresu. Zatem, momentem rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia, może być pierwszy dzień miesiąca, w którym Wnioskodawca poniósł pierwszy Wydatek po dniu wydania Decyzji w ujęciu kasowym (tj. w dacie zapłaty/uregulowania) pod warunkiem, że Wnioskodawca dysponuje dochodem pochodzącym z nowej inwestycji, w ramach której Spółka ponosiła wydatki kwalifikowane”.

Z uwagi na powyższe, w opinii Wnioskodawcy prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym, zwolnienie od podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 34a UPDOP (winno być: art. 17 ust. 1 pkt 34a), przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym Spółka osiągnęła dochód ze sprzedaży wyrobów wytworzonych w nowym zakładzie powstałym na skutek realizacji Inwestycji, aż do wygaśnięcia decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej.

W związku z przedstawionym stanem faktycznym i zdarzeniem przyszłym oraz powyższym uzasadnieniem, zwracam się o potwierdzenie, że zaprezentowane stanowisko i rozumienie treści przepisów podatkowych jest prawidłowe.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuje od uzasadnienia prawnego tej oceny na podstawie art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

 - Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

 - Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

 - Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00