Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.32.2023.2.AF

Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych zdarzeń przyszłych w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

W dniu 25 stycznia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 23 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismami: z 13 marca 2023 r. (wpływ 17 marca 2023 r.) oraz z 23 marca 2023 r. (data wpływu 27 marca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzeń przyszłych

Wnioskodawca zamierza rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej, która będzie polegać na:

1. Sprzedaży przygotowanych i wymyślonych od podstaw samodzielnie jadłospisów (…) w postaci katalogów. Sprzedaż będzie się odbywać w formie elektronicznej, w formie plików tekstowych z możliwością wydrukowania, poprzez prowadzoną przez Wnioskodawcę stronę internetową. Wnioskodawca nie będzie w tym zakresie wykonywał spersonalizowanych wyrobów na zlecenie klientów i dopasowanych do ich indywidualnych oczekiwań. Będą to gotowe produkty, opracowane i dostępne do pobrania za opłatą ze strony internetowej.

Wskazana działalność została wymieniona w PKWiU 58.19.29.

2. Dodatkowym rodzajem usług jakie Wnioskodawca chce świadczyć będzie udostępnianie (wynajmowanie) powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej.

Tego rodzaju usługi zostały wymienione w PKWiU 59.11.30.

Ponadto w uzupełnieniu do wniosku z dnia 13 marca 2023 r., podał Pan następujące informacje:

a) Nie wystąpią negatywne przesłanki wykazane w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne;

b) W związku z wnikliwszym przeanalizowaniem klasyfikacji wyrobów i usług właściwe dla podatnika będzie PKWiU 63.11.30.0 - sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie;

c) Dla usług wskazanych w pkt 2 wniosku właściwym symbolem PKWiU będzie 63.11.30.0 - sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie;

d) W ramach swojej działalności gospodarczej świadczy Pan usługi polegające na wynajęciu kontrahentowi np. firmie (…) (dalej zwanemu X) miejsca na domenie internetowej dla wykorzystania go na cele reklamowe. Następuje to w ten sposób, że X zamieszcza na stronie internetowej, znajdującej się pod adresem tej domeny, swoje bannery, inne materiały promujące, mogą to być też linki (odnośniki) do strony internetowej tej firmy, zwane dalej „Reklamą". Reklama ta jest wyświetlana każdemu użytkownikowi Internetu, który odwiedzi tę stronę znajdującą się na domenie. Każdy użytkownik (jeśli będzie taka możliwość) może kliknąć na reklamę (kliknięcie na nią może np. przekierować go na stronę reklamodawcy). Na stronie internetowej znajdującej się na domenie może być zamieszczonych wiele reklam, różnych firm. X ma więc swobodne i nieograniczone prawo dysponowania wynajętym miejscem na domenie internetowej zakupionym od Wnioskodawcy, byleby było ono wykorzystane na cele reklamowe.

Wynajęcie - miejsca na domenie internetowej dla X następuje na podstawie umowy zawieranej między Wnioskodawcą a X, najczęściej poprzez akceptację regulaminu (wzorca umownego). W umowie zwykle zawarte są sformułowania, że X będzie wynajmował powierzchnie na stronie i wykorzystywał stronę na cele reklamowe. Wnioskodawca nie świadczy usług reklamowych na rzecz X, w szczególności nie zamieszcza jakichkolwiek reklam. Wnioskodawca jedynie dokonuje wynajęcia X miejsca na cele reklamowe na swojej domenie.

Rozliczenia między wskazanymi podmiotami wyglądają następująco. Wnioskodawca otrzymuje - z tytułu wynajęcia powierzchni na stronie internetowej na znajdującej się pod adresem domeny stronie internetowej. Za opisane wyżej działania, Wnioskodawcy przysługuje od X wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez strony, które zostanie określone w umowie pomiędzy stronami, najczęściej będzie to określone wynagrodzenie. Wynagrodzenie płacone będzie przez X na rzecz Wnioskodawcy, na podstawie stosownych dokumentów wystawionych przez Wnioskodawcę (np. co kwartał), na jego rachunek bankowy, co będzie łatwe do zidentyfikowania.

Wnioskodawca nie będzie również pośredniczył ani sprzedawał żadnych produktów fizycznych bądź cyfrowych X, nie będzie otrzymywał również żadnych prowizji, ani wynagrodzenia z tego tytułu.

W umowie z X znajdują się także zwykle zapisy mówiące o tym, że Wnioskodawca jest obowiązany odprowadzić i rozliczyć wszystkie podatki oraz że X nie jest odpowiedzialny za określenie lub pobranie podatków oraz za jakiekolwiek inne obowiązki wobec lokalnych lub państwowych władz podatkowych wynikające z uzyskania przychodu przez Wnioskodawcę od X.

Umowa zawiera także klauzulę mówiąca, że Wnioskodawca nie jest pracownikiem X.

e) Podatnik nie zamierza sprzedawać praw autorskich ani licencji żadnym podmiotom, jak również nie będzie sprzedawać ani pośredniczyć w sprzedaży żadnych produktów spożywczych. Produktami będą przykładowe katalogi (jadłospisy), ukazujące, w jaki sposób klient będzie mógł gotować lub przygotowywać samodzielnie dania, czyli przykładowe receptury wraz z informacją o składnikach oraz z przykładowym sposobem łączenia produktów;

f) Podatnik będzie prowadził ewidencję przychodów w formie elektronicznej, w której łatwo będzie można określić każde źródło przychodu z każdego tytułu prowadzenia działalności;

g) Podatnik nie złożył jeszcze oświadczenia o wyborze formy opodatkowanie. Nastąpi to w terminie dwóch lub trzech miesięcy, kiedy będzie gotowy do rozpoczęcia działalności gospodarczej;

h) Pierwsze przychody z działalności określonej w PKWIU 58.19.29 podatnik zamierza osiągnąć w pierwszym miesiącu prowadzenia działalności, natomiast przychody z PKWiU 63.11.30.0 przewiduje zacząć osiągać w trzecim miesiącu lub w późniejszym czasie prowadzenia działalności gospodarczej.

Z kolei, w uzupełnieniu wniosku z dnia 23 marca 2023 r., wskazał Pan, że:

Zgodnie z poprzednim wnioskiem, tzn. wiadomością uzupełniającą informacje w odpowiedziach na pytania zadane przez Organ, wskazano dodatkowe PKWiU wynajęcie miejsca w Internecie (na Pana stronie internetowej) na cele reklamowe, wskazano we wniosku PKWiU 63.11.30.0 z 2008 roku, jednakże w 2015 roku nastąpiła zmiana, zgodnie z tym prosi Pan uznać odpowiedź do punktu b), c) oraz d) kod PKWiU 63.11.20.0 pozostała treść odpowiedzi pozostaje taka sama, jak w piśmie z dnia 13.03.2023 r.

Kod PKWiU - 63.11.20.0 „Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie.”

Pytania

1. Czy w odniesieniu do działalności prowadzonej pod PKWiU 58.19.29. Z opisanej w punkcie pierwszym części G komórka 61. Czy Wnioskodawca może zastosować opodatkowanie zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym w wysokości 5,5% jako przychody z działalności wytwórczej?

2. Czy w odniesieniu do działalności prowadzonej pod PKWiU 59.11.30 (zgodnie z uzupełnieniem wniosku PKWiU 63.11.20.0). Z opisanej w punkcie pierwszym części G komórka 61. Czy Wnioskodawca może zastosować opodatkowanie zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym w wysokości 8,5% jako przychody z działalności usługowej?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy - w zakresie pytania 1. - opodatkowanie sprzedaży jadłospisów będzie działalnością wytwórczą i przychody z tego tytułu powinny zostać opodatkowane w wysokości 5.5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Działalnością wytwórczą  zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym (...)  jest działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika. Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność będzie mieścić się w ramach ustawowej definicji działalności wytwórczej, przez co zastosowanie wyżej wymienionej stawki podatku jest uzasadnione.

Zdaniem Wnioskodawcy - w zakresie pytania 2. - najem powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej będzie działalnością usługową i przychody z tego tytułu powinny zostać opodatkowane w wysokości 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wnioskodawca wskazuje stanowisko Dyrektora KIS, który w interpretacji z dnia 17 września 2021 roku, nr 0113-KDIPT2-1.4011.572.2021.2.ISL dotyczącej podobnej sprawy o zastosowanie właściwej stawki podatku wskazał, że jeżeli usługi świadczone w ramach prowadzonej działalności gospodarczej polegają na odpłatnym udostępnianiu powierzchni na cele reklamowe na własnej stronie internetowej dowolnemu klientowi, to przychody uzyskiwane ze świadczenia usług najmu mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki podatku 8,5%, ale nie mogą być udostępniane w ramach najmu, a na podstawie prowadzonej działalności gospodarczej (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy), czyli w ramach działalności usługowej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ww. ustawy:

Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.): ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

W myśl art. 5b ust. 1 tej ustawy: za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 i 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1) w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – jak Pan oświadczył – przy świadczeniu przez Pana opisanych usług negatywne przesłanki nie wystąpią.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod pojęciem usług należy rozumieć:

-wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;

-wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Z kolei, stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

Użyte w ustawie określenie „działalność wytwórcza” oznacza działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika.

Ponieważ ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zawiera definicji „wytwarzania”, należy posłużyć się definicją słownikową, zgodnie z którą „wytwarzać” to „produkować coś; tworząc wydzielać coś; powodować powstanie czegoś” (Słownik języka polskiego PWN, Warszawa 2002 r.).

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 5,5% przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton.

Zwracam także uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Podkreślić także należy, że zgodnie z art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku, gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym, że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:

1)ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;

2)ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;

2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;

2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 10%;

3)ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;

4)ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.

Zatem w sytuacji prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg różnych stawek, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych na podstawie prowadzonej ewidencji przychodów ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że zamierza Pan rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej.  

Świadczona przez Pana w ramach działalności gospodarczej, opisana we wniosku działalność wytwórcza – sprzedaż przygotowanych i wymyślonych od podstaw samodzielnie jadłospisów (…) w formie elektronicznej została sklasyfikowana przez Pana pod symbolem PKWiU – 58.19.29.

Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług grupowanie to obejmuje – Pozostałe publikacje on-line, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Mając na uwadze opis okoliczności sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego – przychody uzyskane ze sprzedaży wytworzonych przez Pana: przygotowanych i wymyślonych od podstaw samodzielnie jadłospisów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej będzie Pan mógł opodatkowywać ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, stosując 5,5% stawkę określoną w art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Przedmiotem Pana wątpliwości jest również kwestia opodatkowania ryczałtem ewidencjonowanym świadczonych przez Pana w ramach działalności gospodarczej, opisanej we wniosku usługi udostępniania (wynajmowania) powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej, która została sklasyfikowana przez Pana pod symbolem PKWiU:

-63.11.20.0 – Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie.

Mając na uwadze opis okoliczności sprawy oraz przepisy prawa podatkowego – przychody uzyskane przez Pana z tytułu udostępniania (wynajmowania) powierzchni reklamowej na Pana własnej stronie internetowej w ramach działalności gospodarczej będzie Pan mógł opodatkowywać ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, stosując 8,5% stawkę określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzeń przyszłych i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA.

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00