Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 09-05-2024
Porada aktualna na dzień 09-05-2024
Data publikacji: 2023-06-23

Jakie obowiązki bhp ma podmiot korzystający z pracy wolontariuszy

PROBLEM

Jesteśmy nową fundacją, która działa na rzecz osób w wieku 50+. Obecnie nie zatrudniamy pracowników i nie prowadzimy działalności gospodarczej. Naszym celem jest zorganizowanie bezpłatnych targów pracy oraz świadczenie doradztwa prawnego dla osób 50+. Aby to osiągnąć, potrzebujemy do pomocy kilku osób, które podejmą się przygotowania i obsługi tych targów. Obecnie nie możemy sobie pozwolić na płatne zatrudnienie zleceniobiorców, więc zastanawiamy się, czy możemy skorzystać z pracy wolontariuszy. Jakie obowiązki, także te związane z bhp, mamy wobec tych wolontariuszy? – pyta Czytelnik z Warszawy.

RADA

Obowiązkiem organizacji korzystającej z pracy wolontariusza jest poinformowanie wolontariusza o ryzyku dla zdrowia i bezpieczeństwa związanym z wykonywanymi świadczeniami oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami. Nie oznacza to, że wolontariusz musi odbyć szkolenie wstępne z zakresu bhp na zasadach określonych w przepisach prawa pracy. Udzielenie takiej informacji może mieć dowolną formę. Konieczne jest również zapewnienie wolontariuszowi bezpiecznych i higienicznych warunków wykonywania przez niego pracy. Korzystający ma obowiązek poinformować wolontariusza o przysługujących mu prawach i ciążących obowiązkach oraz zapewnić dostępność tych informacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00