Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 09-05-2024
Porada aktualna na dzień 09-05-2024
Data publikacji: 2023-11-23

Jakie dane powinny znajdować się na pieczęciach pracowników samorządowych

PROBLEM

Proszę o opinię w kwestii związanej z podpisem i pieczęcią imienną urzędników. Obecnie nie ma powszechnie obowiązujących przepisów określających, jakie dane mogą, czy też powinny się znajdować na pieczątkach imiennych pracowników zatrudnionych w jednostkach samorządowych. Czy konieczne jest umieszczenie na pieczęci imiennej pracownika symboli tytułu zawodowego, np. mgr/inż? Biorąc pod uwagę art. 21 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości, czy postawienie samej parafy (nieczytelny podpis bez nazwy stanowiska) bez pieczęci na odpisie dowodu księgowego, która nie pozwala na zidentyfikowanie jednoznaczne pracownika jest postępowaniem prawidłowym?

RADA

Zazwyczaj pieczątka zawiera nazwę zajmowanego stanowiska oraz imię i nazwisko. Nazwisko można poprzedzić tytułem zawodowym, o ile zezwala na to pracodawca bądź nie zabraniają określone przepisy prawa.

Podpisy składane na dokumentach księgowych, potwierdzające fakt przeprowadzenia kontroli tego dowodu powinny umożliwiać zidentyfikowanie osoby, która tej kontroli dokonała. W praktyce stosowane są:

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00