Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Zakaz finansowania spłaty pożyczki ze środków funduszu sołeckiego - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie z dnia 20 kwietnia 2023 r., sygn. RIO.V.070.19.2023

Wnioskiem z dnia 3 kwietnia br. złożonym w trybie art. 13 pkt 11 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1668) zwrócił się Pan z zapytaniem o możliwość wykorzystania środków funduszu sołeckiego na sfinansowanie spłaty pożyczki zaciągniętej przez Koło Gospodyń Wiejskich na budowę świetlicy wiejskiej. Odnosząc się przedstawionego zagadnienia informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Lublinie nie przychyla się do przedstawionego w Pana piśmie stanowiska. 

Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 6 ustawy o funduszu sołeckim (Dz. U z 2014 r. poz. 301 z późn. zm.) środki funduszu przeznacza się na realizację przedsięwzięć, które należą do zadań własnych gminy, zgłoszonych przez sołectwo w wniosku, o którym mowa w art. 5 ustawy. Fundusz sołecki stanowi integralną część budżetu gminy. Wydatki realizowane w ramach funduszu sołeckiego ujmowane są jako wydatki budżetu gminy i klasyfikowane według właściwych podziałek klasyfikacji budżetowej. Z uwagi na powyższe należy stwierdzić, że wydatkowanie środków funduszu sołeckiego podlega rygorom określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.) jak każdy wydatek budżetowy. Stosownie natomiast do art. 6 ust. 2 pkt 1 ustawy o finansach publicznych spłaty otrzymanych pożyczek i kredytów zostały zaklasyfikowane nie jako wydatki, lecz jako rozchody publiczne. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00