Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 2 lutego 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.112.2024.1.AC

Brak prawa do ulgi prorodzinnej - przekroczenie dochodów.

Interpretacja indywidualna - stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 stycznia 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 5 stycznia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości odliczenia wydatków poniesionych w ramach ulgi rehabilitacyjnej oraz możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Ma Pan dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności o numerze (…) z niezdolnością do samodzielnej egzystencji oraz z ustawą za życiem, która potwierdza ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu. Dziecko wymaga licznych terapii i rehabilitacji ze względu na swoją niepełnosprawność, co jest również wyszczególnione w orzeczeniu o niepełnosprawności.

Dziecko uczęszcza do prywatnego przedszkola terapeutycznego, specjalizującego się w prowadzeniu terapii i rehabilitacji dla dzieci z autyzmem przez wykwalifikowanych specjalistów, tj. logopedę, terapeutę psychologicznego, terapeutę muzykoterapii, psychologa oraz pedagoga specjalnego. W przedszkolu terapeutycznym, do którego uczęszcza Pana dziecko odbywają się płatne terapie i rehabilitacje, które mogą wpływać na poprawę rozwoju osoby niepełnosprawnej oraz polepszenie komfortu jej życia. Są to: terapia logopedyczna, terapia psychologiczna, terapia pedagogiczna, alpakoterapia oraz muzykoterapia. Niestety w odległości bliższej niż 20 km nie ma bezpłatnego przedszkola terapeutycznego, w którym odbywałyby się potrzebne synowi rehabilitacje i terapie. Był Pan zmuszony z partnerką wybrać płatne przedszkole terapeutyczne z płatnymi terapiami. Faktury za terapię w przedszkolu terapeutycznym wystawione są od września do grudnia 2022 roku na Pana partnerkę, matkę dziecka, ale opłacane były z Pana konta bankowego. Chciał Pan rozliczyć ww. wydatki jako ulgę rehabilitacyjną nielimitowaną za rok podatkowy 2022, niestety w Urzędzie Skarbowym odmówiono Panu odliczenia, co jest niezgodne z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 26 ust. 7a pkt 6b, która stanowi o prawie do odliczenia całej wartości faktycznie poniesionych kosztów na cele rehabilitacyjne oraz wydatki związane z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych oraz mające na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnej osoby.

Posiada Pan samochód osobowy o numerze rejestracyjnym (…), którego jest Pan współwłaścicielem, a Pana partnerka, matka dziecka, jest jego właścicielem od 28 lutego 2023 roku. Samochód jest w Państwa posiadaniu od 2022 roku, jednakże dopiero od roku 2023 jest własnością Pana i partnerki. Posiada Pan dowód opłacenia przez siebie ubezpieczenia OC za rok 2022. Auto posiadało wcześniej inny numer rejestracyjny: (…). Auto należało wcześniej do Pana mamy, która częściowo łożyła na Pana i wnuka utrzymanie, gdyż jest Pan osobą nieuleczalnie chorą, choruje Pan na stwardnienie rozsiane i był w ciężkiej sytuacji zdrowotno-finansowej. Pana partnerka również jest osobą przewlekle chorą. Choruje na tachykardię zatokową, nadciśnienie tętnicze i wypadanie płatka zastawki mitralnej. Partnerka nie pracuje, jest na zasiłku pielęgnacyjnym na Państwa syna, przez co Państwa sytuacja - jak Pan wskazał - jest ciężka. Samochód służy Państwu do dowożenia niepełnosprawnego dziecka na rehabilitacje, terapie, do lekarza, do licznych specjalistów i szpitali, a także do przedszkola terapeutycznego. Dodatkowo najbliższe przedszkole terapeutyczne, do którego uczęszcza Pana syn znajduje się w odległości 20 km od miejsca zamieszkania, przez co dojazd komunikacją miejską zajmuje 2 godziny w jedną stronę, co jest dla Państwa niewykonalne ze względu na stan zdrowia całej rodziny, dlatego zmuszeni byliście Państwo używać samochodu Pana mamy, ponieważ nie stać Państwa było na zakup własnego. Nie mogliście Państwo również przepisać auta na Pana z racji tego, że nie ma Pan prawa jazdy, a partnerka jest młodym kierowcą i nie byłoby Państwa stać na wzrost kwoty ubezpieczenia OC. Chciał Pan rozliczyć to jako ulgę rehabilitacyjną limitowaną w kwocie 2280 zł na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 26 ust. 7a pkt 14, jako użytkownik i posiadacz auta, mający na utrzymaniu osobę niepełnosprawną.

Pana roczny dochód za rok 2022 przekracza nieznacznie limit dochodowy, aby móc odliczyć ulgę na dziecko w kwocie stałej 1112,04 zł. Jednakże ma Pan dziecko niepełnosprawne, z racji czego ponosi Pan na jego utrzymanie kwoty wyższe niż rodzice dzieci zdrowych, którzy mogą odliczyć ulgę na dziecko. Dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności z niezdolnością do samodzielnej egzystencji, co jest równoznaczne ze stopniem znacznym oraz ustawę za życiem. Ma Pan też ciężką sytuację finansową mimo wyższych zarobków, gdyż ma Pan kredyt gotówkowy na kilkadziesiąt tysięcy w celu remontu mieszkania, w którym mieszka Pan z rodziną. Nie jest ono jednak Państwa własnością. Chciał Pan rozliczyć ulgę prorodzinną na dziecko w kwocie stałej 1112,04 zł na mocy art. 26 ust. 7e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Pytania

1)Czy wydatki poniesione przez Pana w 2022 roku na terapię logopedyczną, terapię psychologiczną, terapię pedagogiczną, alpakoterapię oraz muzykoterapię odbywające się w przedszkolu terapeutycznym, które mają na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnej osoby podlegają odliczeniu w zeznaniu podatkowym za 2022 rok w ramach nielimitowanej ulgi rehabilitacyjnej z prawem do odliczenia całej wartości faktycznie poniesionych kosztów na cele rehabilitacyjne oraz wydatki związane z ułatwieniem wykonywania czynności życiowych oraz mające na celu wpływać na poprawę rozwoju niepełnosprawnej osoby?

2)Czy mimo, iż w roku 2022 nie był Pan właścicielem auta o obecnym numerzerejestracyjnym (…), a dawnym (…), ale był Pan jego użytkownikiem i posiadaczem, opłacał Pan OC za rok 2022, na co przesłał Pan potwierdzenie w załączniku. Korzystał Pan z auta na rzeczniepełnosprawnego dziecka, które ma Pan na utrzymaniu oraz z racji wyjątkowo trudnej sytuacji zdrowotno-finansowej przysługuje Panu prawo do odliczenia ulgi rehabilitacyjnej limitowanej w stałej kwocie 2280 zł na samochód?

3)Czy mimo przekroczenia limitu, pozwalającego na odliczenie ulgi prorodzinnej na dziecko z racji posiadania przez dziecko orzeczenia o niepełnosprawności oraz ustawy za życiem, a takżeciężkiej sytuacji finansowej przysługuje Panu prawo do odliczenia ulgi prorodzinnej w stałej kwocie 1112,04 zł za rok podatkowy 2022?

Przedmiotem tej interpretacji jest odpowiedź na pytanie oznaczone nr 3. W zakresie pytań oznaczonych jako nr 1 i nr 2 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Pana stanowisko w sprawie

Ad 3

Uważa Pan, że przysługuje Panu prawo do odliczenia ulgi prorodzinnej w stałej kwocie 1112,04 zł za rok 2022 mimo przekroczenia limitu progu dochodowego z racji posiadania na utrzymaniu niepełnosprawnego dziecka, którego koszty utrzymania znacznie przewyższają koszty utrzymania zdrowego dziecka.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku w zakresie pytania nr 3 jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Ulga prorodzinna przepisy ogólne

Zgodnie z art. 27f ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r., nadanym ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 ze zm.):

Od podatku dochodowego obliczonego zgodnie z art. 27, podatnik ma prawo odliczyć kwotę obliczoną zgodnie z ust. 2 na każde małoletnie dziecko, w stosunku do którego w roku podatkowym:

1)wykonywał władzę rodzicielską;

2)pełnił funkcję opiekuna prawnego, jeżeli dziecko z nim zamieszkiwało;

3)sprawował opiekę poprzez pełnienie funkcji rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu lub umowy zawartej ze starostą.

Stosownie do art. 27f ust. 2 ww. ustawy, w brzmieniu nadanym ustawą o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustawz 9 czerwca 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 1265) i mającym zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2022 r.:

Odliczeniu podlega za każdy miesiąc kalendarzowy roku podatkowego, w którym podatnik wykonywał władzę, pełnił funkcję albo sprawował opiekę, o których mowa w ust. 1, w stosunku do:

1)jednego małoletniego dziecka - kwota 92,67 zł, jeżeli dochody podatnika:

a)pozostającego przez cały rok podatkowy w związku małżeńskim i jego małżonka, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 112 000 zł;

b)niepozostającego w związku małżeńskim, w tym również przez część roku podatkowego, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 56 000 zł, za wyjątkiem podatnika samotnie wychowującego małoletnie dziecko wymienionego w art. 6 ust. 4c i 4g, do którego ma zastosowanie kwota dochodu określona w lit. a;

2)dwojga małoletnich dzieci - kwota 92,67 zł na każde dziecko;

3)trojga i więcej małoletnich dzieci - kwota:

a)92,67 zł odpowiednio na pierwsze i drugie dziecko,

b)166,67 zł na trzecie dziecko,

c)225 zł na czwarte i każde kolejne dziecko.

W świetle art. 27f ust. 2a ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 lipca 2022 r., który stosuje się do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2022 r.:

Za dochody, o których mowa w ust. 2 pkt 1, uważa się dochody uzyskane łącznie w danym roku podatkowym, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30b i art. 30c, pomniejszone o kwotę składek, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 i 2a oraz art. 30c ust. 2 pkt 2.

Przy czym, ulga prorodzinna nie ma zastosowania w sytuacji, gdy do dziecka podatnika mają zastosowanie przepisy art. 30c lub ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym - w zakresie osiągniętych w roku podatkowym przychodów, poniesionych kosztów uzyskania przychodów, zobowiązania lub uprawnienia do zwiększania lub pomniejszenia podstawy opodatkowania albo przychodów, zobowiązania lub uprawnienia do dokonywania innych doliczeń lub odliczeń, lub dziecko podlega opodatkowaniu na zasadach wynikających z ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym lub ustawy z dnia 6 lipca 2016 r. o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych, co wynika z art. 27f ust. 7 w zw. z art. 6 ust. 8 cyt. ustawy.

Na podstawie art. 27f ust. 2b powołanej ustawy:

Odliczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, przysługuje podatnikowi określonemu w ust. 1, który co najmniej przez jeden dzień roku podatkowego wykonywał władzę, pełnił funkcję lub sprawował opiekę, o których mowa w ust. 1, w stosunku do więcej niż jednego dziecka.

Z kolei art. 27f ust. 2c ww. ustawy stanowi:

Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje, poczynając od miesiąca kalendarzowego, w którym dziecko:

1)na podstawie orzeczenia sądu zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych;

2)wstąpiło w związek małżeński.

Art. 27f ust. 2d ww. ustawy wskazuje, że:

Za podatnika pozostającego w związku małżeńskim, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a oraz ust. 10 i 11, nie uważa się:

1)osoby, w stosunku do której orzeczono separację w rozumieniu odrębnych przepisów;

2)osoby pozostającej w związku małżeńskim, jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności.

Jak wynika z art. 27f ust. 3 ww. ustawy:

W przypadku gdy w tym samym miesiącu kalendarzowym w stosunku do dziecka wykonywana jest władza, pełniona funkcja lub sprawowana opieka, o których mowa w ust. 1, każdemu z podatników przysługuje odliczenie w kwocie stanowiącej 1/30 kwoty obliczonej zgodnie z ust. 2 za każdy dzień sprawowania pieczy nad dzieckiem.

Z kolei, w myśl art. 27f ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.:

Odliczenie dotyczy łącznie obojga rodziców, opiekunów prawnych dziecka albo rodziców zastępczych pozostających w związku małżeńskim. Kwotę tę podatnicy mogą odliczyć od podatku w dowolnej proporcji przez nich ustalonej. W przypadku braku porozumienia między podatnikami, którzy zgodnie z rozstrzygnięciem sądu wspólnie wykonują władzę rodzicielską nad małoletnim dzieckiem po rozwodzie lub w trakcie separacji (piecza naprzemienna), lub gdy miejsce zamieszkania dziecka jest takie samo jak miejsce zamieszkania obojga rodziców, opiekunów prawnych dziecka albo rodziców zastępczych pozostających w związku małżeńskim - kwotę tę podatnicy odliczają w częściach równych. W pozostałych przypadkach odliczenie w wysokości 100% stosuje podatnik, u którego dziecko ma miejsce zamieszkania w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.

Nadmienić należy, że stosownie do art. 26 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.):

§ 1. Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo tego z rodziców, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej.

§ 2. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy.

Zgodnie z art. 92 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1359):

Dziecko pozostaje aż do pełnoletności pod władzą rodzicielską.

Zgodnie z art. 93 § 1 ww. ustawy:

Władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom.

Stosownie do art. 95 § 1 ww. ustawy:

Władza rodzicielska obejmuje w szczególności obowiązek i prawo rodziców do wykonywania pieczy nad osobą i majątkiem dziecka oraz do wychowania dziecka, z poszanowaniem jego godności i praw.

W myśl art. 97 § 1 tej ustawy:

Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z nich jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania.

Zgodnie z art. 106 ww. ustawy:

Jeżeli wymaga tego dobro dziecka, sąd opiekuńczy może zmienić orzeczenie o władzy rodzicielskiej i sposobie jej wykonywania zawarte w wyroku orzekającym rozwód, separację bądź unieważnienie małżeństwa, albo ustalającym pochodzenie dziecka.

Zgodnie z treścią art. 107 ww. Kodeksu:

§ 1. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom żyjącym w rozłączeniu, sąd opiekuńczy może ze względu na dobro dziecka określić sposób jej wykonywania i utrzymywania kontaktów z dzieckiem. Sąd pozostawia władzę rodzicielską obojgu rodzicom, jeżeli przedstawili zgodne z dobrem dziecka pisemne porozumienie o sposobie wykonywania władzy rodzicielskiej i utrzymywaniu kontaktów z dzieckiem. Rodzeństwo powinno wychowywać się wspólnie, chyba że dobro dziecka wymaga innego rozstrzygnięcia.

§ 2. W braku porozumienia, o którym mowa w § 1, sąd, uwzględniając prawo dziecka do wychowania przez oboje rodziców, rozstrzyga o sposobie wspólnego wykonywania władzy rodzicielskiej i utrzymywaniu kontaktów z dzieckiem. Sąd może powierzyć wykonywanie władzy rodzicielskiej jednemu z rodziców, ograniczając władzę rodzicielską drugiego do określonych obowiązków i uprawnień w stosunku do osoby dziecka, jeżeli dobro dziecka za tym przemawia.

Przystępując do oceny możliwości zastosowania ulgi prorodzinnej - wskazać należy, że wysokość odliczenia kwoty z tytułu ulgi na dzieci, o której mowa w art. 27f ustawy, została określona na dziecko przy czym rodzicom dziecka ustawodawca przyznał jeden wspólny limit dochodów, od którego uzależnione jest prawo do ulgi prorodzinnej.

Z opisu sprawy wynika, że wspólnie z partnerką wychowuje Pan niepełnosprawnego syna uczęszczającego do przedszkola. Pana dochód w 2022 r. przekroczył limit dochodowy, aby móc odliczyć ulgę na dziecko.

Podatnikowi niepozostającemu w związku małżeńskim przysługuje ulga prorodzinna na jedno dziecko w sytuacji, gdy jego dochody nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 56 000 zł. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy podatnik samotnie wychowuje małoletnie dziecko. Wówczas limit kwoty dochodu wynosi 112 000 zł.

Zatem, nie może Pan skorzystać z ulgi prorodzinnej w 2022 r., gdyż Pana dochody w 2022 r. przekroczyły przysługujący limit.

Obowiązujące w roku 2022 przepisy nie przewidywały możliwości zastosowania ulgi prorodzinnej po przekroczeniu limitu wskazanego w art. 27f ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadku wychowywania dziecka z orzeczoną niepełnosprawnością.

Zatem, Pana stanowisko w zakresie prawa do skorzystania z ulgi prorodzinnej za rok 2022 jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna odnosi się wyłącznie do Pana obowiązków podatkowych, nie obejmuje ewentualnych obowiązków podatkowych Pana partnerki. W zakresie możliwości dokonania odliczeń od dochodu żony, wydanie interpretacji możliwe byłoby wyłącznie po złożeniu przez Pana partnerkę odrębnego wniosku.

Powołana przez Pana interpretacja została wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do Pana sprawy, ani do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Ponadto, nadmienić należy, że dokumenty załączone do wniosku o interpretację nie podlegały ocenie i analizie. Wszystkie istotne dla sprawy informacje zinterpretowane zostały na podstawie przedstawionego przez Pana opisu stanu faktycznego, zawartego we wniosku.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…).

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00