Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 5 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.582.2023.2.JŚ

Możliwość opodatkowania sprzedaży używanego sprzętu przy zastosowaniu procedury VAT-marża.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usługjest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 grudnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 4 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania sprzedaży używanego sprzętu AGD (odkurzaczy)przy zastosowaniu procedury VAT-marża. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 26 lutego 2024 r. (wpływ 29 lutego 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnosi Pan o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości opodatkowania sprzedaży używanych towarów zakupionych od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług w ramach procedury VAT marża.

Jest Pan podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży internetowej używanego sprzętu AGD (odkurzaczy). Ww. zakupów dokonuje Pan na terenie kraju, między innymi przez giełdy. Zakup w każdym wskazanym przypadku następuje od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.

Towary zakupione w przedstawiony powyżej sposób podlegają dalszej odsprzedaży jako towar handlowy. Ponieważ osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nie są zobowiązane do wystawienia dokumentów sprzedaży, a dodatkowo nie ma Pan możliwości wymagać takich dokumentów od osób fizycznych (co ze względów organizacyjnych jest skomplikowane i wręcz niemożliwe), nie ma Pan w zdecydowanej większości przypadków dokumentów sporządzanych i podpisanych przez takie osoby.

Zamierza Pan zakupy od osób fizycznych, o których mowa we wniosku, udokumentować w celu rzetelnego prowadzenia ksiąg samodzielnie sporządzonym dowodem wewnętrznym.

Nabywając wskazane rzeczy spisywać będzie Pan dokładne dane:

-co jest przedmiotem zakupu,

-kwotę zakupu,

-datę zakupu,

-miejsce zakupu,

-opis stanu faktycznego towaru.

Tak sporządzone dokumenty wewnętrzne nie będą zawierać danych personalnych sprzedającego.

Tak zakupiony sprzęt AGD – odkurzacze – będą sprzedawane w stanie w jakim je Pan nabył lub po dokonaniu naprawy i odnowieniu. Nie będą sprzedawane jako przedmioty fabrycznie nowe.

Doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego

1.W chwili zakupu towarów (odkurzaczy) objętych zakresem wniosku zakłada Pan ich zbycie.

2.Nabywa Pan towary, objęte zakresem wniosku, od podmiotów (klientów), o których mowa w art. 120 ust. 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 od towarów i usług, tj. od osób fizycznych niemających osobowości prawnej, niebędących podatnikiem, o których mowa w art. 15, niebędących podatnikiem podatku od wartości dodanej.

3.Towary objęte zakresem wniosku, w chwili sprzedaży nadają się do dalszego użytkowania.

4.Nabywane towary posiadają wizualne znamiona ich używania. Często są brudne, posiadają rysy, niektóre elementy wymagają wymiany np. silnik, rura, ssawka.

5.Nabywane towary, objęte zakresem wniosku, spełniają definicję towaru używanego w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy.

6.Nie posiada Pan dokumentów stanowiących podstawę do uznania nabywanych towarów, objętych zakresem wniosku, za towary używane. Jest to fizycznie niemożliwe, gdyż żaden sprzedawca na giełdzie nie wystawia takich dokumentów.

Pytanie

Czy w przypadku nabycia towarów używanych od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, braku możliwości zaewidencjonowania danych personalnych tych osób fizycznych, zgodne z prawem będzie zastosowanie procedury szczególnej i opodatkowanie sprzedaży takich towarów na zasadach opodatkowania marży?

Pana stanowisko w sprawie

W związku z powyższym opisem w ramach przedstawionego zdarzenia przyszłego, według Pana, możliwe będzie dokonywanie sprzedaży używanych towarów zakupionych od osób fizycznych niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, których nabycie będzie dokumentowane w sposób wskazany w opisie zdarzenia przyszłego, w ramach procedury opodatkowania podatkiem od towarów i usług marży.

Art. 120 uptu przewiduje odstępstwa od zasad ogólnych opodatkowania podatkiem VAT. Dotyczy on opodatkowania podatników prowadzących działalność w zakresie handlu dziełami sztuki, przedmiotami kolekcjonerskimi, antykami oraz towarami używanymi. Ten sposób opodatkowania został wprowadzony z uwagi na to, że w przypadku nabywania towarów od osób fizycznych, bądź w inny sposób, bez wyodrębnionego podatku przy nabyciu nie wystąpi podatek do odliczenia. Z kolei przy sprzedaży tych przedmiotów podstawą opodatkowania byłaby cena sprzedaży.

Zgodnie z art. 120 ust. 4 uptu, w przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odsprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.

Natomiast wedle art. 20 ust. 10 pkt 2 uptu, opodatkowanie marży stosuje się między innymi do dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od osoby fizycznej (osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej) niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15 lub niebędącej podatnikiem od wartości dodanej.

Sprzęt AGD (odkurzacze) spełniają warunek zakwalifikowania ich do towarów używanych, gdyż będą to rzeczy ruchome, które choć raz były użyte przez pierwszego właściciela i nie należą do towarów fabrycznie nowych. Będzie Pan dokonywać zakupu ww. przedmiotów od osób fizycznych, które nie wystawiają żadnych dokumentów sprzedaży, z uwagi na jednostkowość i sporadyczność transakcji.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Jak stanowi art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do treści art. 29a ust. 1 ustawy:

Podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.

Definicję towarów, w stosunku do których mają zastosowanie szczególne procedury VAT marża zawiera art. 120 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy:

Przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż określone w pkt 1-3 oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne (CN 7102, 7103, 7106, 7108, 7110, 7112).

W myśl art. 120 ust. 4 ustawy:

W przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.

Stosownie do treści art. 120 ust. 1 pkt 5 ustawy:

Przez kwotę sprzedaży rozumie się całkowitą kwotę, którą podatnik otrzymał lub ma otrzymać z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7.

Natomiast na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 6 ustawy:

Przez kwotę nabycia rozumie się wszystkie składniki wynagrodzenia, o których mowa w pkt 5, które dostawca towarów otrzymał lub ma otrzymać od podatnika.

Ponadto, zgodnie z art. 120 ust. 10 ustawy:

Przepisy ust. 4 i 5 dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od:

1)osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;

2)podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;

3)podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z ust. 4 i 5;

4)podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;

5)podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują zatem stosowanie szczególnej procedury opodatkowania dostawy m.in. towarów używanych, polegającej na opodatkowaniu marży. Jest to szczególna forma opodatkowania, w której podstawą opodatkowania jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku. Taka procedura opodatkowania może być stosowana w przypadku dostawy towarów używanych nabytych wcześniej przez podatnika w ramach prowadzonej działalności w celu odsprzedaży. Zaznaczyć należy, że dla opodatkowania dostawy towarów używanych w procedurze marży ważny jest nie tylko rodzaj towaru, który może zostać objęty tą procedurą, ale również to, od kogo ten towar został kupiony. Zastosowanie tej procedury wymaga, aby towary używane były nabyte od podmiotów wymienionych w powołanym wyżej art. 120 ust. 10 ustawy.

Wspólną cechą wszystkich przedstawionych w ww. przepisie przypadków, warunkujących zastosowanie szczególnej procedury opodatkowania marży, jest to, że podmiot sprzedający używany towar pozbawiony był prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy jego nabyciu. Ponadto, jak wynika z przepisu art. 120 ust. 4 ustawy, warunkiem niezbędnym do zastosowania tej procedury jest określenie, że towar został jednak nabyty w celu odsprzedaży.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że jest Pan podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży internetowej używanego sprzętu AGD (odkurzaczy). Ww. zakupów dokonuje Pan na terenie kraju, między innymi przez giełdy. Zakup w każdym wskazanym przypadku następuje od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. Towary zakupione w przedstawiony powyżej sposób podlegają dalszej odsprzedaży jako towar handlowy. Ponieważ osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nie są zobowiązane do wystawienia dokumentów sprzedaży, a dodatkowo nie ma Pan możliwości wymagać takich dokumentów od osób fizycznych, nie ma Pan w zdecydowanej większości przypadków dokumentów sporządzanych i podpisanych przez takie osoby. Zamierza Pan zakupy od osób fizycznych, o których mowa we wniosku, udokumentować w celu rzetelnego prowadzenia ksiąg samodzielnie sporządzonym dowodem wewnętrznym. Nabywając wskazane rzeczy spisywać będzie Pan dokładne dane:

-co jest przedmiotem zakupu,

-kwotę zakupu,

-datę zakupu,

-miejsce zakupu,

-opis stanu faktycznego towaru.

Tak sporządzone dokumenty wewnętrzne nie będą zawierać danych personalnych sprzedającego. Tak zakupiony sprzęt AGD – odkurzacze – będą sprzedawane w stanie w jakim je Pan nabył lub po dokonaniu naprawy i odnowieniu. Nie będą sprzedawane jako przedmioty fabrycznie nowe. W chwili zakupu towarów (odkurzaczy) objętych zakresem wniosku zakłada Pan ich zbycie.

Nabywa Pan towary, objęte zakresem wniosku, od podmiotów (klientów), o których mowa w art. 120 ust. 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 od towarów i usług, tj. od osób fizycznych niemających osobowości prawnej, niebędących podatnikiem, o których mowa w art. 15, niebędących podatnikiem podatku od wartości dodanej.

Towary objęte zakresem wniosku, w chwili sprzedaży, nadają się do dalszego użytkowania.

Nabywane towary posiadają wizualne znamiona ich używania. Często są brudne, posiadają rysy, niektóre elementy wymagają wymiany np. silnik, rura, ssawka.

Nabywane towary, objęte zakresem wniosku, spełniają definicję towaru używanego w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy.

Pana wątpliwości dotyczą ustalenia, czy w przypadku nabycia towarów używanych od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, braku możliwości zaewidencjonowania danych personalnych tych osób fizycznych, zgodne z prawem będzie zastosowanie procedury szczególnej i opodatkowanie sprzedaży takich towarów na zasadach opodatkowania marży.

Odnosząc się do Pana wątpliwości należy wskazać, że szczególna procedura dotyczy tylko dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od określonej kategorii podmiotów i w celu ich odsprzedaży.

Jak wynika z opisu sprawy, nabywa Pan towary używane spełniające definicję towarów używanych według art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy. Towary zakupione od osób fizycznych będą podlegały dalszej odsprzedaży jako towar handlowy. Wskazać należy, że skoro zamierza Pan nabywać używane towary od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, to oznacza, że będzie Pan nabywał ww. towary od podmiotów wymienionych w art. 120 ust. 10 pkt 1 ustawy.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują stosowanie szczególnej procedury opodatkowania dostawy m.in. towarów używanych, polegającej na opodatkowaniu marży. Jest to wyjątek od ogólnej reguły opodatkowania wszystkiego, co stanowi zapłatę. Jednocześnie zauważyć należy, że wymagane jest od podatnika prowadzenie rzetelnej ewidencji zawierającej w szczególności kwoty nabycia towarów niezbędne do określenia kwoty marży, o której mowa w powołanych wyżej przepisach.

Jak Pan wskazuje, zakupy od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej zamierza Pan udokumentować w celu rzetelnego prowadzenia ksiąg, samodzielnie sporządzonym dowodem wewnętrznym. Ponieważ ww. osoby fizyczne nie są zobowiązane do wystawienia dokumentów sprzedaży, a dodatkowo nie ma Pan możliwości wymagać takich dokumentów od osób fizycznych, nie ma Pan w zdecydowanej większości przypadków dokumentów sporządzanych i podpisanych przez takie osoby. Nabywając wskazane rzeczy spisywać będzie Pan dokładne dane: co jest przedmiotem zakupu, kwotę zakupu, datę zakupu, miejsce zakupu, opis stanu faktycznego towaru. Tak sporządzone dokumenty wewnętrzne nie będą zawierać danych personalnych sprzedającego.

Wobec powyższego, skoro będzie Pan prowadził ewidencję zakupu nabywanych towarów od osób fizycznych, to będzie Pan mógł określić kwotę marży. Tym samym, do sprzedaży używanych towarów zakupionych od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i niewystawiających dokumentów sprzedaży, będzie Pan mógł stosować procedurę VAT marża.

Mając zatem na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że dokonując sprzedaży używanego sprzętu AGD – odkurzaczy, stanowiącego towary używane w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy, nabytych od podmiotów wskazanych w art. 120 ust. 10 ustawy w celu ich dalszej odsprzedaży oraz znając cenę nabycia używanych towarów, będzie miał Pan prawo do zastosowania szczególnej procedury zawartej w art. 120 ust. 4 ustawy.

Podsumowując, w przypadku nabycia przez Pana towarów używanych (sprzętu AGD – odkurzaczy) od osób fizycznych, niebędących podatnikami podatku od towarów i usług, jak również nieprowadzących działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, braku możliwości zaewidencjonowania danych personalnych tych osób fizycznych, zgodne z prawem będzie zastosowanie procedury szczególnej i opodatkowanie sprzedaży takich towarów na zasadach opodatkowania marży.

Zatem Pana stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej:

Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Pan ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) podanym przez Pana w złożonym wniosku. Zatem, wydając przedmiotową interpretację oparłem się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pana do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00