Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2024-04-18

Jak zewidencjonować w pkpir zakup laptopa z dodatkową gwarancją

PROBLEM

Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej kupiłem laptopa za kwotę 4500 zł netto. Wykupiłem też dodatkową gwarancję na ten sprzęt za 720 zł. Gwarancja została wykazana na fakturze w osobnej pozycji. Jestem czynnym podatnikiem VAT, prowadzę pkpir. Jak rozliczyć te wydatki?

RADA

W przedstawionym przypadku zakup laptopa i dodatkowej gwarancji do niego podatnik może rozliczyć jednorazowo w kosztach poprzez zapis w kolumnie 13 pkpir, w dacie wystawienia faktury zakupowej. Szczegóły – w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Kupiony laptop o przewidywanym okresie używania dłuższym niż jeden rok spełnia warunki do uznania go za środek trwały. W przypadku gdy jego wartość początkowa nie przekracza 10 000 zł, podatnik nie musi go jednak amortyzować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00