Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-05-01

Ubezpieczyciel pomoże

Telefoniczne zgłaszanie szkód

Dzwoniąc po wypadku samochodowym do ubezpieczyciela, możemy liczyć nie tylko na przysłanie holownika, ale też na uruchomienie całej procedury likwidacyjnej.

Jarosław Marcinkowski
Do niedawna przywilej zgłaszania szkody przez telefon dotyczył tylko jednego rodzaju ubezpieczeń, mianowicie turystycznych. Elementem ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków za zagranicą była usługa assistance. Zawierając umowę klient dostawał kartę z numerem telefonu, pod który należało zadzwonić w razie wypadku. Konsultant pracujący w centrum telefonicznym pytał o szczegóły zdarzenia i organizował pomoc. W cięższych przypadkach wzywał karetkę, w lżejszych - informował, gdzie znajduje się najbliższa placówka medyczna. Miało to na celu objęcie klienta opieką od samego początku zdarzenia. Ubezpieczyciel odnosił dwojakiego rodzaju korzyści. Po pierwsze, zyskiwał w oczach klienta wizerunek dobrej firmy, która nie zostawia ubezpieczonego w potrzebie. Po drugie, od początku kontrolował, z czyich usług korzysta poszkodowany. Konsultant nie kierował go bowiem do pierwszego lepszego lekarza, ale takiego, który wcześniej podpisał umowę z towarzystwem i bierze za swoje usługi niższe niż rynkowe stawki. Nic więc dziwnego, usługi assistance zaczęły być stosowane również w ubezpieczeniach komunikacyjnych czy mieszkaniowych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00