Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2002-08-28

Kto przedłuży gwarancję samochodu?

Spokojnie, to tylko awaria

Coraz częściej spotykamy się z sytuacją, gdy producent czy importer danego pojazdu bierze na siebie koszty napraw usterek nawet przez 36 miesięcy. Okazuje się, że za wszystkim stoją ubezpieczyciele, z którymi producenci podpisują stosowne umowy gwarancyjne.

Mateusz Nowakowski
Dzięki ubezpieczeniu przedłużonej gwarancji sprzedawca samochodu nie musi płacić z własnej kieszeni za naprawy pojazdu, gdyż robi to za niego towarzystwo ubezpieczeniowe. Oczywiście, nie czyni tego za darmo, ale za stosowną składkę. Producenci i importerzy decydują się na taką współpracę, licząc na wykreowanie wizerunku sprzedawanego przez nich pojazdu jako auta bezawaryjnego. Pojawiają się też oferty przedłużenia gwarancji pojazdu już za dodatkową opłatą. Z taką ofertą wystąpiły na przykład Fiat, Opel, Toyota i firmy z Volkswagen Group. Dealerzy oferują również gwarancję na samochody używane, sprzedawane w komisach położonych przy salonach. Towarzystwa (np. Allianz, Ergo Hestia czy Fiat Ubezpieczenia) są gotowe udzielać gwarancji na różny okres: od 3 do 24 miesięcy, przy czym - w odniesieniu do pojazdów objętych ważną gwarancją producenta - ochrona ubezpieczeniowa rozpoczyna się zawsze po wygaśnięciu tej gwarancji.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00