Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2022-04-20

Gmina może skontrolować, czy niepubliczne przedszkole zmieniło statut po przyjęciu dzieci z Ukrainy

Jakie zmiany w statucie przedszkola należy uwzględnić, tworząc nowy oddział przedszkolny ukraiński i czy będzie to weryfikowane podczas kontroli wydawania dotacji? Z jakiego źródła finansować rozbudowę struktury albo remont pomieszczeń – ze środków gminy czy przedszkola?

Przepisy dotyczące niepublicznych placówek oświatowych, w tym przedszkoli, są zgrupowane w art. 168 i nast. prawa oświatowego. Z punktu widzenia konstrukcji statutu na uwagę zasługuje art. 172, w którym podano, że szkoła lub inna placówka edukacyjna działa na podstawie statutu nadanego przez osobę prowadzącą. W kolejnych ustępach tego przepisu określono zaś części składowe statutu [ramka] oraz wyraźnie wskazano, że odnoszą się one także do przedszkoli niepublicznych i oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych – z tym zastrzeżeniem, że czas pracy tych placówek ustala ich organ prowadzący (art. 172 ust. 3).

Niezbędne elementy składowe

Zgodnie z art. 102 prawa oświatowego statut przedszkola zawiera w szczególności:

nazwę i rodzaj przedszkola,

jego siedzibę,

nazwę i siedzibę organu prowadzącego,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00