Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2022-09-28

Czy prezes UOKiK rozumie biznes platform sprzedażowych

Tomasz Chróstny, szef Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, coraz częściej interweniuje w przypadku naruszania zbiorowych interesów konsumentów przez platformy sprzedażowe (z ang. marketplace). To serwisy, w których użytkownicy mogą wystawiać albo kupować produkty. Organizujący je przedsiębiorcy zarabiają głównie na usługach dodatkowych (np. promowaniu ofert) oraz prowizji od dokonanej sprzedaży.

Organ nadzorczy ma obiekcje co do praktyk, które odwodzą użytkowników od dokonywania transakcji poza serwisem w celu uniknięcia zapłaty wspomnianej prowizji. Zdaniem niektórych prawników takie zarzuty nie mają jednak poparcia w przepisach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00