Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-07-26

orzeczenie

Natłok pracy nie usprawiedliwia braku odpowiedzi urzędu

Nawet nadzwyczajne okoliczności faktyczne mogą nie być wystarczające dla uniknięcia przez organ administracji publicznej zarzutu bezczynności i wynikających z tego konsekwencji

Niejasne przepisy art. 13 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 902, dalej: u.d.i.p.) nie dają urzędom podstawy do bezczynności. Ostatnio musiał o tym przypomnieć Naczelny Sąd Administracyjny (wyrok z 2023-06-22, III OSK 2918/22), rozpatrując sprawę skargi na bezczynność wójta gminy w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej o tym, czy urząd przekazał Poczcie Polskiej SA dane wyborców jeszcze przed wejściem w życie ustawy o szczególnych zasadach przeprowadzania wyborów powszechnych na prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. Wójt nie udostępnił informacji publicznej w ustawowym terminie, pisemnie informując wnioskodawcę, że zasoby kadrowe gminy są całkowicie zaangażowane w organizację i niesienie pomocy uchodźcom z Ukrainy, a wniosek nie będzie załatwiony do czasu unormowania bieżących spraw związanych z uchodźcami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00