Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2007-08-08

Miejsce zamieszkania czy zameldowania - gdzie złożyć zeznanie roczne?

Podatnik jest zameldowany w Toruniu, natomiast od kilku lat mieszka i pracuje w Warszawie. W którym urzędzie musi złożyć zeznanie roczne? Jak się ma obowiązek meldunkowy do obowiązku informowania urzędu skarbowego o zmianie miejsca zamieszkania? Czy za złożenie zeznania w niewłaściwym urzędzie grożą podatnikowi jakieś konsekwencje? Co się stanie w przypadku, gdy podatnik zmieni miejsce zamieszkania po zakończeniu roku podatkowego, a przed złożeniem zeznania?
OBOWIĄZKI EWIDENCYJNE
Odpowiadając na postawione pytanie, należy przeanalizować szereg regulacji prawnych odnoszących się do obowiązków ewidencyjnych. Wymienić tu możemy przede wszystkim ustawę z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (j.t. Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 ze zm.) czy ustawę z 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz.U. Nr 142, poz. 702 ze zm.). Regulacje te należy uzupełnić również przepisami Kodeksu cywilnego, które precyzują miejsce zamieszkania osoby fizycznej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00