Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-06-25

Pracodawca i pracownik przed sądem pracy

Począwszy od 1 lipca 1985 r., czyli wejścia w życie ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rozpoznawaniu przez sądy spraw z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, sprawy z zakresu prawa pracy rozpoznają sądy powszechne, czyli rejonowe, okręgowe i apelacyjne. W sądach tych utworzono wydziały zajmujące się rozpatrywaniem spraw z tego zakresu. Tym sposobem powstały sądy pracy jako odrębne jednostki organizacyjne sądów rejonowych oraz sądy pracy i ubezpieczeń społecznych, będące odrębnymi jednostkami organizacyjnymi sądów okręgowych. Sprawami z zakresu ubezpieczeń społecznych w pierwszej instancji zajmują się jedynie sądy okręgowe, co wynika z nazwy wydziałów tych sądów (pracy i ubezpieczeń społecznych).
Powołane powyżej akty prawne nie wymieniają sądów apelacyjnych jako właściwych z zakresu prawa pracy. Wynika to z faktu, że zaczęły one funkcjonować dopiero na mocy ustawy z dnia 13 lipca 1990 r. o powołaniu sądów apelacyjnych oraz o zmianie ustawy - Prawo o ustroju sądów powszechnych, Kodeks postępowania cywilnego, Kodeks postępowania karnego, o Sądzie Najwyższym, o Naczelnym Sądzie Administracyjnym i o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. nr 53, poz. 306 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 1993 r. nr 47, poz. 213).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00