Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-01-07

Praca na morskich statkach handlowych - cz. 2

Praca na morskich statkach handlowych

(cz. II)

Anna Golas

U

stawa o pracy na morskich statkach handlowych wprowadza szczegółowe rozwiązania dotyczące powstania i ustania stosunku pracy, obowiązków stron i składników wynagrodzenia.

Stosunek pracy na statku – unormowany w

ustawie z 23 maja 1991 r. o pracy na morskich statkach handlowych (Dz.U. Nr 61, poz. 258 ze zm.) – powstaje na podstawie umowy o pracę na statku zawieranej na czas nie określony, na czas określony lub na czas określonej podróży morskiej statku („umowa o pracę na podróż statku”).

Stosunek pracy na statku może powstać również na podstawie spółdzielczej umowy o

pracę na statku. W tym przypadku w sprawach nie uregulowanych stosuje się odpowiednio prawo spółdzielcze.

W umowie o

pracę na statku pracownik zobowiązuje się do wykonywania na rzecz armatora pracy na oznaczonym stanowisku na statkach odbywających podróże morskie albo na statku udającym się w określoną podróż, a armator – do zatrudnienia pracownika na takich statkach (statku) za wynagrodzeniem odpowiadającym zajmowanemu stanowisku.

W ramach stosunku pracy z

umowy o pracę na czas określony albo nie określony pracownik wykonuje pracę na statkach armatora, na których jest kolejno wpisywany na listę załogi, a jeżeli byłoby to przejściowo niemożliwe, armator przenosi go do rezerwy.

Stosunek pracy z

pracownikiem młodocianym może być nawiązany tylko na podstawie umowy o
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00