comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-06-29
Kadrowcy i księgowi w samorządach
Zakres czynności kadrowca i głównego księgowego zatrudnionego w jednostce budżetowej samorządu terytorialnego posiada swoją specyfikę. W sytuacji gdy jednostek podległych samorządowi jest znacznie więcej niż na początku procesu przemian ustrojowych i gospodarczych, tematyka ta jest bliska na co dzień szerokiemu kręgowi pracowników.
Wzorcowy zakres czynności jest instrumentem uniwersalnym. Ma zastosowanie wszędzie - zarówno tam, gdzie wykonuje się pracę ręczną, jak i biurową, czy to w jednostce budżetowej, czy w organizacji o innej formie prawnej. Dlatego należy w nim pokazać rolę i miejsce danego stanowiska w strukturze jednostki, a nie tylko aktualny zakres obowiązków. Ważne jest, by taki opis stanowił odbicie rzeczywistości, a nie projekcję planów czy propozycji co do danego stanowiska. Przyjęty zakres czynności powinien być dokumentem znormalizowanym, zunifikowanym w całość jednostki, sformułowanym w sposób jednoznaczny, by wykluczyć możliwość nieporozumienia, a przede wszystkim powinien definiować, czym dane stanowisko jest, a nie, czym ma być.
Pozostało 18% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu