Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-10-12

O TYM SIĘ MÓWI

„Samozatrudniony” sam opłaca składki

W ostatnich latach pracodawcy coraz chętniej uzależniają zatrudnienie pracownika od podjęcia przez niego indywidualnej działalności gospodarczej. Jak wynika z sondaży opinii publicznej, dziś przeszło półtora miliona Polaków to osoby samozatrudnione, a liczba ich wciąż rośnie.

Zarówno na gruncie Kodeksu pracy, przepisów podatkowych, jak i ubezpieczeniowych ustawodawca nie posługuje się terminem „samozatrudnienie”, stąd nie jest możliwe podanie jednoznacznej definicji tego pojęcia.
Najogólniej rzecz ujmując, samozatrudnienie polega na tym, że pracodawca proponuje przyszłemu pracownikowi zamiast umowy o pracę podjęcie własnej działalności.
Takie rozwiązanie jest niewątpliwie korzystne dla pracodawcy, który może dzięki temu zredukować koszty działania firmy nawet o 5-10%. Od tej chwili nie ponosi kosztów związanych ze świadczeniami pracownika.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00