Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-11-09

DOKUMENTY W ZAKŁADZIE PRACY

Regulamin pracy

Regulamin pracy ustala wewnętrzny porządek w zakładzie pracy oraz określa związane z procesem pracy obowiązki zakładu i pracowników. Jest on jednym ze źródeł prawa pracy, wydanym przez upoważnione do tego organy działające w zakładzie pracy.

BEATA KACZMAREK
e-mail: autorzy.spp@infor.pl
Celem wydania tego regulaminu jest szczegółowe sprecyzowanie zasad wymaganego porządku pracy, które ułatwiają jej właściwą organizację, a ponadto odpowiadają potrzebom zakładu, dotyczących ustalenia obowiązków jego kierownictwa i pracowników związanych z procesem pracy.
Zakres regulaminów, ich ramową treść i tryb wydawania określają przepisy art. 104-1043 Kodeksu pracy. Z przepisów wynika, że regulamin pracy powinien być wydany w każdym zakładzie pracy zatrudniającym co najmniej 20 pracowników.
WAŻNE
Nie tworzy się regulaminu w zakładach, w których organizację i porządek pracy oraz prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika określa układ zbiorowy pracy.
W zakładach pracy, w których działają związki zawodowe, regulamin pracy ustalany jest przez kierownika zakładu pracy w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00