comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-09-05
GDY ZATRUDNIASZ CO NAJMNIEJ 20 PRACOWNIKÓW
Regulamin pracy
Katarzyna Piecyk
Pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników muszą liczyć się z dodatkowymi obowiązkami, jakie nakłada na nich prawo pracy. Najważniejsze z nich zostaną omówione w kolejnych numerach „Serwisu PP”.
Regulamin pracy jest aktem wewnętrznym ustalającym organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracowników.
Treść regulaminu musi być zawsze dostosowana do treści przepisów wyższej rangi. Gdyby postanowienia któregoś ze swoistych źródeł prawa były sprzeczne z zasadą równego traktowania w zatrudnieniu, np. ze względu na wiek, płeć, przekonania polityczne - automatycznie z mocy prawa przestają one obowiązywać. Natomiast regulamin pracy może zawierać uregulowania bardziej korzystne dla pracownika niż akty usytuowane wyżej w hierarchii.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right