Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-11-10

OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE

Aby wybrać nowych przedstawicieli, obecni radni gmin, powiatów oraz województw muszą złożyć na dwa miesiące przed końcem kadencji oświadczenia majątkowe. Należy o tym pamiętać w obliczu zbliżających się wyborów samorządowych.

Beata Skrobisz-Kaczmarek

radca prawny

Oświadczenie majątkowe składają radni gmin, powiatów i województw oraz inne osoby zobowiązane do tego przepisami ustawy. Pierwsze oświadczenie mają obowiązek złożyć w terminie 30 dni od złożenia ślubowania. Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny musi dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat, a wójt informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli taką działalność prowadził przed dniem wyboru. Kolejne oświadczenia majątkowe są składane w każdym roku do 30 kwietnia, według stanu na 31 grudnia roku poprzedniego oraz na 2 miesiące przed upływem kadencji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00