Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2015-02-12

Czy pracodawca może wymagać od pracowników biurowych określonego stroju w pracy

Pracodawca chce wprowadzić dla pracowników biurowych obowiązek noszenia w pracy strojów według określonych wytycznych, w szczególności w zakresie rodzaju, stylu, kolorystyki, długości itp. W stosunku do tej grupy pracowników pracodawca nie ma obowiązku zapewnienia odzieży roboczej. Czy i w jakiej formie pracodawca może nałożyć na pracowników taki obowiązek? Jakimi środkami dyscyplinującymi w tym zakresie dysponuje pracodawca?

PROBLEM

RADA

Pracodawca ma prawo wymagać od pracowników określonego stylu w zakresie ubioru w biurze, pod warunkiem że odbywa się to z poszanowaniem zasady ochrony dóbr osobistych pracownika. Wymagania pracodawcy dotyczące tej kwestii powinny być określone w procedurach wewnętrznych, regulaminie pracy lub w umowie o pracę. Za naruszenie ustalonych zasad pracodawca może nałożyć na pracownika karę porządkową lub nawet wypowiedzieć mu umowę o pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00