Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-04-19

Czy pracodawca może ustalić różny staż pracy uprawniający do nagrody jubileuszowej

Jesteśmy pracodawcą z sektora prywatnego. Zgodnie z obowiązującym w naszej firmie regulaminem wynagradzania pracownicy mają prawo do nagrody jubileuszowej po 25 latach pracy. Obecnie chcielibyśmy skrócić ten okres i zróżnicować go dla kilku różnych grup pracowników - dla osób pracujących w dziale produkcji - do 10 lat, dla kadry zatrudnionej w dziale sprzedaży i w serwisie - do 15 lat, a dla pozostałych pracowników - do 20 lat. Czy możemy wprowadzić taką zmianę w regulaminie? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy w związku z taką modyfikacją będziemy musieli wszystkim pracownikom wręczyć wypowiedzenia zmieniające?

PROBLEM

RADA

Mogą Państwo ustanowić dla poszczególnych grup zawodowych różne wymagania co do wymiaru stażu pracy, którego posiadanie jest niezbędne do uzyskania prawa do nagrody jubileuszowej, przy czym powinno to być obiektywnie uzasadnione. Zmiany w tym zakresie muszą zostać wprowadzone w drodze modyfikacji regulaminu wynagradzania. W przedstawionej sytuacji wystarczy aneksowanie regulaminu wynagradzania, ponieważ nowe rozwiązania w przyznawaniu "jubileuszówek" są dla pracowników korzystniejsze od obecnie obowiązujących. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00