Porada
Jak zaewidencjonować zakup nowych modułów do oprogramowania finansowo-księgowego
W zeszłym roku kupiliśmy licencję na oprogramowanie finansowo-księgowe firmy. Obecnie postanowiliśmy kupić nową wersję tego oprogramowania, które zawiera zupełnie nowe moduły, przy czym płacimy jedynie za te "dodatkowe" moduły. Czy powinniśmy uznać nową wersję oprogramowania za odrębną wartość niematerialną i prawną, czy też ulepszyć tę istniejącą? Czy do wartości początkowej nowej wersji należy włączyć wartość starej wersji oprogramowania? Co zrobić ze starą wersją oprogramowania?
program komputerowy, aktualizacja, wartości niematerialne i prawne
PROBLEM
RADA
Jeśli zakup nowej wersji oprogramowania z dodatkowymi modułami wiąże się z nabyciem nowej licencji, to poniesione wydatki powinni Państwo traktować jako nową wartość niematerialną i prawną. Jeśli jednak zakup ten następuje w ramach posiadanej już licencji, to wydatek powinien być zaliczony bezpośrednio w koszty. Do wartości początkowej nie mogą Państwo wliczyć wartości starej wersji oprogramowania ani też dokonać ulepszenia istniejącej wartości niematerialnej i prawnej. Po zaprzestaniu użytkowania poprzedniej wersji oprogramowania należy ją wykreślić z ewidencji wartości niematerialnych i prawnych. Szczegóły - w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right