Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-05-29

Kiedy odliczyć VAT od wydatków poniesionych w trakcie zawieszenia działalności

Ze względu na zły stan zdrowia zawiesiłem działalność gospodarczą na pół roku. Jednak w tym czasie ponosiłem koszty z tytułu leasingu samochodu osobowego oraz najmu lokalu. W okresie zawieszenia działalności nie składałem deklaracji VAT. Od czerwca zamierzam wznowić działalność gospodarczą. Co z fakturami kosztowymi z tego okresu? Czy mogę odliczyć z nich VAT i zaliczyć je w koszty? Jeśli tak, to czy można odliczyć VAT w deklaracji za czerwiec?

PROBLEM

RADA

Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, który wynika z otrzymanych faktur dotyczących leasingu samochodu osobowego oraz najmu lokalu. Odliczenia powinien dokonać w deklaracji VAT składanej za okres, w którym powstało to prawo (tj. za miesiąc otrzymania faktury), ewentualnie za dwa kolejne okresy rozliczeniowe. Deklaracje VAT z wykazaną kwotą odliczenia VAT od zakupów z okresu zawieszenia działalności podatnik może złożyć po jej wznowieniu. Wymienione wydatki stanowią koszty uzyskania przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00