Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 listopada 2014 r., sygn. II FSK 2693/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Małgorzata Wolf-Kalamala, Sędzia NSA Bogusław Dauter (sprawozdawca), Sędzia NSA (del.) Jan Grzęda, Protokolant Dorota Rembiejewska, po rozpoznaniu w dniu 7 listopada 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 czerwca 2012 r. sygn. akt III SA/Wa 2750/11 w sprawie ze skargi B. [...] Plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 26 lipca 2011 r. nr [...] w przedmiocie nadpłaty w zryczałtowanym podatku dochodowym od osób prawnych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z 28 czerwca 2012 r., III SA/Wa 2750/11, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił zaskarżoną przez B. Plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 26 lipca 2011 r. w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty oraz stwierdzenia nadpłaty w zryczałtowanym podatku dochodowym od osób prawnych.

2. Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym: Naczelnik [...] Urzędu Skarbowego w W., decyzją z 10 marca 2010 r. odmówił skarżącej stwierdzenia nadpłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 239.513 zł, pobranego z tytułu wypłaty dywidendy w 2008 r. oraz stwierdził nadpłatę w wysokości 113.453 zł, wynikającą z różnicy między zastosowaną przez płatnika stawką 19% a prawidłową stawką w wysokości 10%.

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie decyzją z 26 lipca 2011 r. utrzymał w mocy decyzję organu pierwszej instancji. W ocenie dyrektora izby skarbowej, kwestią sporną w niniejszej sprawie jest to, czy obowiązujący w 2008 r. sposób opodatkowania dywidend otrzymanych przez nierezydentów miał charakter dyskryminujący i stanowił naruszenie zasad ogólnych prawa wspólnotowego - swobody przedsiębiorczości (art. 43 w zw. z art. 48 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską; Dz. U. z 2004 r. Nr 90, poz. 864/2, dalej: "TWE", obecnie art. 49 w zw. z art. 54 TFUE), swobody świadczenia usług (art. 49 TWE, obecnie art. 56 TFUE) oraz swobody przepływu kapitału (art. 56 TWE, obecnie 63 TFUE).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00