Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 12 grudnia 2019 r., sygn. I OSK 1631/19

Decyzje wydawane przez organ na podstawie na podstawie art. 8a ust. 1 ustawy zaopatrzeniowej mają charakter decyzji uznaniowych, ponieważ określone w nim przesłanki nie są jednoznaczne i pozostawiają organowi swobodę dokonania ich oceny na podstawie ustalonego stanu faktycznego sprawy znajdującego potwierdzenie w zebranym materiale dowodowym.

Teza od Redakcji

Uzasadnienie

I OSK 1631/19

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 29 marca 2018r. o sygn. II SA/Wa 1589/18 po rozpoznaniu skargi S. G. (zwanego dalej skarżącym) uchylił decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] lipca 2018 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów.

Powyższy wyrok wydano w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji (zwany dalej Ministrem) decyzją z dnia [...] lipca 2018 r., nr [...], po rozpatrzeniu wniosku skarżącego z [...] lipca 2017 r., o zastosowanie wobec niego art. 8a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2018 r. poz. 132, ze zm.; zwanej dalej ustawą zaopatrzeniową) odmówił wyłączenia stosowania wobec skarżącego art. 15c, art. 22a i art. 24a ustawy.

Skarżący w swoim wniosku przedstawił przebieg swojej służby wskazując, że w okresie od dnia [...] stycznia 1984 r. do dnia [...] kwietnia 2008 r. pełnił służbę, wypełniając swoje obowiązki zgodnie z prawem, etyką zawodową i powszechnie obowiązującymi zasadami moralnymi. Podniósł, że nikogo nie prześladował, nie był karany sądownie, administracyjnie czy też dyscyplinarnie. Nie dopuścił się żadnego czynu niegodnego człowieka, funkcjonariusza Policji i obywatela Państwa Polskiego. Za bardzo krzywdzące uznał automatyczne zastosowanie wobec niego art. 15c ustawy zaopatrzeniowej za to, że został przyjęty i umieszczony na etacie kierowca milicjant sekretariatu Służby Bezpieczeństwa Rejonowego Urzędu Spraw Wewnętrznych w Z. w dniu [...] stycznia 1984 r. i figurował w dokumentacji kadr do [...] lutego 1984 r., pomimo tego, "że nie podjął pracy na tym stanowisku, nie przepracował na nim ani jednego dnia".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00