Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 02.08.2005, sygn. 1471/NUR2/443-266/05/ST, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/NUR2/443-266/05/ST

Czy usługi świadczone na rzecz Spółki przez agentów mające na celu pozyskanie klientów (turystów) za wynagrodzeniem prowizyjnym i nie mające one żadnego związku z bezpośrednią korzyścią turysty powinny być uwzględniane przy obliczaniu marży?

Pytanie podatnika

Z przedstawionego przez Stronę we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka świadczy usługi turystyczne do Tunezji i Egiptu. Do ustalenia podstawy opodatkowania dla celów VAT wyliczana jest marża na koniec każdego miesiąca stosownie do art. 119 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54 poz. 535 ze zm.), w terminie nieprzekraczalnym, określonym w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 97 poz. 970 ze zm.). W ramach ustalenia marży uwzględniane są dokumenty związane z każdą organizowaną imprezą turystyczną osobno. Spółka ustala marżę na podstawie takich dokumentów jak:faktury VAT "marża" (sprzedaż usług dla turystów za pośrednictwem agentów),faktury zagraniczne na zakup usług hotelowych i wyżywienia,faktury za transport (przelot),faktury za ubezpieczenie turystów,faktury na zakup innych usług związanych bezpośrednio z korzyścią turysty.Uwzględniając kwoty brutto z w/w faktur wg zasady zawartej w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy o VAT, ustalana jest marża. Następnie na kwotę wyliczonej marży wystawiana jest faktura wewnętrzna z zastosowaniem stawki podatku VAT 0% wg art. 119 ust. 7 w/w ustawy. Kwoty z tej faktury wprowadzane są do rejestru VAT sprzedaż i następnie wykazane w deklaracji VAT - 7.

Podatnik twierdzi, iż w przedstawionym powyżej stanie faktycznym, usługi świadczone na rzecz Spółki przez agentów mają na celu pozyskanie klientów (turystów) za wynagrodzeniem prowizyjnym i nie mają one żadnego związku z bezpośrednią korzyścią turysty, a zatem nie powinny być uwzględniane przy obliczaniu marży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00