Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 13.06.2006, sygn. RO/443-39/06, Świętokrzyski Urząd Skarbowy, sygn. RO/443-39/06

Czy Spółka ma obowiązek rozliczyć podatek VAT z tytułu zakupu towaru z firmy amerykańskiej i niemieckiej w przypadku gdy towar nie został przemieszczony na terytorium kraju, lecz poza terytorium Wspólnoty i gdy transport ten odbywa się na trasie UE-USA, zaś firma w USA na wartość wykonanych usług na tym towarze wystawia fakturę będącą podstawą rozliczenia podatku VAT z tytułu towaru sprowadzonego z USA ?

Pytanie podatnika

Naczelnik Świętokrzyskiego Urzędu Skarbowego w Kielcach działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu Państwa wniosku z dnia 13.03.2006 r. w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko jest nieprawidłowe.

Z treści pisma Spółki wynika, że jest ona nabywcą surowca do produkcji szyb samochodowych - folii PVB od firmy z USA. Folia ta jest produkowana na terenie Niemiec w oddziale zagranicznym tej firmy. Faktury są wystawiane przez firmę z USA, który to podmiot nie jest zarejestrowany do celów VAT UE, z informacją umieszczoną na nich o kraju produkcji czyli terytorium Niemiec oraz uwagą, iż zakład w Niemczech nie jest stroną w transakcji sprzedaży pomiędzy w/w firmą a Spółką. Na fakturze umieszczona jest również informacja o miejscu dostawy sprzedawanej folii, tj. siedziba firmy w USA. Folia jest transportowana statkiem z Niemiec do USA. Ta informacja także znajduje się na fakturze wystawionej przez w/w firmę. Folia do produkcji szyb samochodowych kupowana jest również od firmy z siedzibą w Niemczech, która jest podatnikiem VAT UE, z zakładu produkcyjnego w Holandii. Folia ta jest transportowana bezpośrednio z Holandii do USA. Firma z USA, jak i z Niemiec organizują transport z Niemiec i Holandii do USA, obciążając Spółkę poniesionymi kosztami transportu. Folia jest dostarczana przez w/w firmy do firmy na terytorium USA w celu poddania dalszej obróbce, w wyniku której folie te w odpowiednim procesie technologicznym są ze sobą łączone. Po wykonaniu tej usługi firma z USA wystawia faktury na Spółkę na folię na wartość wykonanych usług. Faktury te stanowią podstawę zgłoszenia celnego i dokonanej odprawy celnej towaru sprowadzonego z USA do Polski. Spółka otrzymuje dokument importowy SAD, który jest podstawą rozliczenia podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00