Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.04.2007, sygn. 1472/ROP1/423-42/07/MK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-42/07/MK

Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy AZ świadczy usługi reklamy w celu zwiększenia zapotrzebowania na produkty lecznicze sprzedawane przez nich na rynku polskim? W zamian za usługi otrzymuje zgodnie z umowamia wynagrodzenie kalkulowane w oparciu o koszty poniesione w danym okresie rozliczeniowym w związku z ich wykonywaniem - wszelkie koszty ponoszone w związku z usługami są zwracane w ramach wynagrodzenia.

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. Nr 8 z 2005 r., poz. 60 ze zm.) Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej w piśmie z dnia 06.02.2007 r., złożonym w tutejszym Urzędzie w dniu 07.02.2007 r.

p o s t a n a w i a

uznać za prawidłowe stanowisko Podatnika dotyczące zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z wykonywaniem na rzecz usługobiorcy wymienionych w zapytaniu czynności.

U Z A S A D N I E N I E

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Podatnik jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, będącego producentem najwyższej jakości innowacyjnych produktów leczniczych, które dystrybuowane są również na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z zagranicznymi dostawcami leków z Grupy AZ, Spółka zobowiązała się do świadczenia usług reklamy, których celem jest zwiększenie zapotrzebowania na produkty lecznicze, sprzedawane przez nich na rynku polskim. W zamian za świadczenie ww. usług, Spółka otrzymuje wynagrodzenie kalkulowane w oparciu o koszty poniesione przez Spółkę w danym okresie rozliczeniowym w związku z ich wykonywaniem. Zgodnie z postanowieniami umów zawartych z odbiorcami przedmiotowych usług, wszelkie koszty ponoszone przez AZ w związku ze świadczeniem tych usług są zwracane Spółce przez usługobiorców w ramach należnego jej wynagrodzenia. Wydatki te stanowią koszty usług świadczonych przez AZ, będących podstawowym źródłem przychodów podatkowych osiąganych przez Spółkę w Polsce.

Większość czynności świadczonych na podstawie powyższej umowy skierowana jest do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz osób prowadzących zaopatrzenie w produkty lecznicze, a tym samym spełnia definicję reklamy produktów leczniczych na gruncie przepisów art. 52 ust. 1 i 2 ustawy Prawo farmaceutyczne (zwana dalej PF).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00