Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2007, sygn. ILPP1/443-184/07-2/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-184/07-2/BD

Czy prawidłowe jest opisane wyżej postępowanie w zakresie podatku od towarów i usług w przypadku zawierania i rozliczania umów lombardowych?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana J. C. przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2007 r. (data wpływu: 3 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania czynności zawierania i rozliczania umów lombardowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 3 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania czynności zawierania i rozliczania umów lombardowych.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Podatnik prowadzący działalność gospodarczą polegającą na udzielaniu pożyczek pod zastaw (umowy lombardowe), zamierza poszerzyć zakres wykonywanych czynności i uruchomić Biuro Doradcze. Biuro to będzie miało na celu pomoc innym przedsiębiorcom w rzetelnym prowadzeniu dokumentacji zawierania i rozliczania umów lombardowych oraz rejestrowania przychodów i zdarzeń finansowych. Wnioskodawca przedstawił schemat, w którym opisał sposób prowadzenia dokumentacji oraz niezbędne czynności księgowe i podatkowe dla właścicieli lombardów. Schemat ten omawia sposób zawierania umów, czynności w przypadku przedłużenia odbioru zastawianego towaru oraz końcowe rozliczenie umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00