Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2009, sygn. ILPB3/423-31/09-8/HS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-31/09-8/HS

Czy wydatki i koszty pokryte - wydatkowane - bezpośrednio ze środków pomocowych i związane z pomocą restrukturyzacyjną nie będą stanowiły kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 31 grudnia 2008 r. (data wpływu 02.01.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02 stycznia 2009 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 17 lutego 2009 r. (data wpływu 23.02.2009 r. ) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • zwolnień przedmiotowych,
  • kosztów uzyskania przychodów i ich korekty w związku z otrzymaniem środków pochodzących z pomocy restrukturyzacyjnej,
  • kosztów uzyskania przychodów w przypadku zbycia środków trwałych w związku z likwidacją zakładu Spółki, na którą przyznana została pomoc restrukturyzacyjna,
  • możliwości dokonywania dalszych odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przenoszonych do innych zakładów w celu dalszego ich wykorzystania,
  • wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Spółka jest producentem cukru posiadającym cukrownie na terenie W i D...

Polski rynek produkcji cukru należy do wspólnotowego rynku produkcji cukru i podlega regulacjom wyznaczanym przez prawo europejskie w zakresie polityki rolnej. Na terenie Unii Europejskiej wprowadzone zostały określone regulacje i zasady funkcjonowania wspólnotowego rynku produkcji cukru, które zostały zawarte w Rozporządzeniu Rady Europejskiej nr 318/2006 z dnia 20 lutego 2006 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru (Dz. u. UE l 58 ze zmianami, dalej: Rozporządzenie 318/2006). w świetle przepisów przywołanego rozporządzenia, produkcja cukru na terytorium Unii Europejskiej jest produkcją ściśle regulowaną. Produkcja cukru jest limitowana ilościowo. Oznacza to, że każdemu Państwu Członkowskiemu został przydzielony określony roczny limit produkcji cukru zwany kwotą cukru. Jednocześnie Państwa Członkowskie, w ramach przyznanej im kwoty produkcji cukru, przydzielają nieodpłatnie określone kwoty produkcji poszczególnym producentom cukru mającym siedzibę w danym kraju.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00