Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.08.2010, sygn. IBPP4/443-817/10/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-817/10/EJ

prawo do skorzystania z ulgi na zakup kas rejestrujących

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2010r. (data wpływu 31 marca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 lipca 2010r. (data wpływu 3 sierpnia 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi na zakup kas rejestrujących - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi na zakup kas rejestrujących. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 lipca 2010r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 16 lipca 2010r. znak: IBPP4/443-817/10/EJ.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 26 marca 2010r. został złożony wniosek o zwrot za zakupione kasy fiskalne, na podstawie art. 111 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, do właściwego urzędu skarbowego dla podatnika tj. w O. Podatnik był zobowiązany prowadzić ewidencję na kasach rejestrujących, dlatego zgłosił do Naczelnika Urzędu Skarbowego zamiar nabycia w sumie 56 kas. Zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług kasy rejestrujące zostały zakupione w ilości 12 sztuk co w zaokrągleniu dało 1/5 wymaganej ilości zakupu ze zgłoszenia złożonego w Urzędzie Skarbowym. W miesiącu marcu zostało zakupionych 12 kas co zostało wykazane na fakturach. W zgłoszeniu jakie zostało wysłane do Naczelnika Urzędu Skarbowego zgłoszono 14 samochodów w których miały zostać zainstalowane kasy rejestrujące. Kiedy należało kupić kasy okazało się, że 2 osoby zrezygnowały, dlatego w miesiącu marcu zamiast 14 kas zostało zakupionych 12. W momencie dokonywania fiskalizacji, 2 osoby opóźniły swoje zatrudnienie z przyczyn niezależnych od podatnika na miesiąc kwiecień, co wynika z zafiskalizowanych kas. W miesiącu kwietniu zakupiono 12 kas a zafiskalizowano 14 (12 z kwietnia i 2 z marca). Naczelnik Urzędu Skarbowego zakwestionował zwrot za kasy rejestrujące i z uwagi na zaistniały fakt zafiskalizowania 10 a nie 12 kas odrzucił możliwość odliczenia kas zakupionych w marcu oraz niewywiązania się z przepisów ustawy nie zezwolił na odliczenie kolejnych kas zakupionych i zafiskalizowanych w kwietniu.

W piśmie z dnia 26 lipca 2010r. Wnioskodawca wskazał, że w dniu 26 marca 2010r. została złożona informacja o liczbie oraz miejscu zainstalowania kas fiskalnych na podstawie art. 111 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, do właściwego Urzędu Skarbowego dla podatnika. Podatnik był zobowiązany prowadzić ewidencję na kasach rejestrujących, dlatego zgłosił do naczelnika Urzędu Skarbowego zamiar nabycia w sumie 56 kas. Zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług kasy rejestrujące zostały zakupione w ilości 12 sztuk co w zaokrągleniu dało 1/5 wymaganej ilości zakupu ze zgłoszenia złożonego w urzędzie skarbowym. W miesiącu marcu zostało zakupionych 12 kas co zostało wykazane na fakturach. Z przyczyn niezależnych od podatnika zostało zafiskalizowanych 10 kas, natomiast kolejne 2 zostały zafiskalizowane w dniu 2 oraz 9 kwietnia. Przyczyną tego faktu było zatrudnienie 11 oraz 12 pracownika dopiero w kwietniu, do których zostały przydzielone kasy rejestrujące. W kolejnym miesiącu tj. w kwietniu zostało zakupionych kolejnych 12 kas fiskalnych oraz 12 zostało zafiskalizowanych. Naczelnik Urzędu Skarbowego zakwestionował zwrot za kasy fiskalne i oznajmił, że z uwagi na zaistniały fakt zafiskalizowania 10 a nie 12 kas odrzucił możliwość odliczenia kas zakupionych w marcu oraz z niewywiązania się z przepisów ustawy nie zezwolił na odliczenie kolejnych kas zakupionych i zafiskalizowanych w kwietniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00