Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2010, sygn. IBPP3/443-627/10/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-627/10/IK

prawidłowość wystawiania faktur oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur przesłanych e-mailem (w formacie PDF)

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 sierpnia 2010 r. (data wpływu 20 sierpnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawidłowości wystawiania faktur oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur przesłanych e-mailem (w formacie PDF) - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawidłowości wystawiania faktur oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur przesłanych e-mailem (w formacie PDF).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca jest spółką działającą na krajowym rynku telekomunikacyjnym. Rodzajem przeważającej działalności Wnioskodawcy jest działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej (61.10.Z). Pomiędzy Wnioskodawcą a nabywcami świadczonych przez niego usług są zawarte umowy handlowe. Wnioskodawca wystawia na ich podstawie faktury VAT, których miesięczna liczba wynosi około 1500 szt. Za abonament na infolinię 0800 oraz około 100 szt. za doładowania internetowe. Przedmiotowe faktury wystawiane są przez Wnioskodawcę w programie sprzedaży usług TEMA. Program ten umożliwia automatyczne przesyłanie faktur do nabywców usług w formacie PDF. W chwili obecnej Wnioskodawca drukuje jednak wystawiane przez siebie faktury, a następnie wysyła je pocztą do nabywców listem poleconym. Miesięczny koszt wysyłki tychże faktur wynosi około 6 000 zł. W związku z powyższym Wnioskodawca zamierza wystawić faktury w posiadanym przez siebie programie, a następnie wysyłać je bezpośrednio z tego właśnie programu do nabywców. Przedmiotowe faktury nie będą zawierały bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.) weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00