Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.10.2010, sygn. IPPP1-443-785/10-5/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-785/10-5/AS

ustalenie podstawy opodatkowania przy realizacji bonu towarowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.07.2010 r. (data wpływu 27.07.2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27.07.2010 r. (data wpływu 02.08.2010 r.) i pismem z dnia 13.10.2010 r. (data wpływu 18.10.2010 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 06.10.2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przy realizacji bonu towarowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27.07.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przy realizacji bonu towarowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. prowadzi działalność gospodarczą, w tym przede wszystkim w zakresie sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych i przemysłowych w sieci hipermarketów i supermarketów na terenie całej Polski. W celu zachęcenia klientów do dokonywania zakupów w sklepach Spółki, podejmuje ona różnego rodzaju działania promocyjne zmierzające w efekcie do zwiększenia wolumenu sprzedaży i przychodów Spółki. Działania te polegają między innymi na emitowaniu bonów z logo Spółki, w tym bonów towarowych lub bonów o nazwie czek prezentowy (Bony) o określonej wartości nominalnej przekazywanych w ramach promocji nieodpłatnie. Przy pomocy Bonów klienci mają możliwość dokonania zapłaty za towary zakupione w sieci sklepów Spółki przekazanie Bonu przez klienta jest traktowane jako dokonanie przez niego płatności równej wartości nominalnej określonej na Bonie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00