Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2010, sygn. ILPP2/443-1228/10-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1228/10-2/EN

Czy Spółka może wystawiać faktury VAT i przesyłać klientom pocztą elektroniczną oryginał faktury jako plik PDF zachowując jednocześnie w księgach kopię faktury?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2010 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 28 lipca 2010 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 2 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu wystawiania i przesyłania faktur oraz przechowywania ich kopii jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu wystawiania i przesyłania faktur oraz przechowywania ich kopii.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (Spółka) jest agentem działającym na rynku usług turystycznych. Pośredniczy w sprzedaży wycieczek, biletów lotniczych i miejsc hotelowych. Spółka działa poprzez dwa kanały dystrybucji: Punkty Obsługi Klienta (POK) zlokalizowane w galeriach handlowych w Polsce oraz przez centrum telefoniczne (Call-Center) wykorzystując Internet jako podstawowe źródło informacji o ofercie turystycznej. Kontakt z klientem odbywa się w większości przez telefon i mailem przez Internet. W zakresie wycieczek i hoteli Spółka nie wystawia faktur VAT (fakturę VAT-marża wystawia organizator).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00