Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2010, sygn. ILPP2/443-1203/10-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1203/10-2/MN

Przesyłanie faktur w postaci plików PDF i prawo do odliczenia podatku naliczonego z tak otrzymanych faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2010 r. (data wpływu 30 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania, przesyłania i otrzymywania faktur VAT w wersji elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur VAT przesłanych w formie plików PDF za pomocą poczty elektronicznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania, przesyłania i otrzymywania faktur VAT w wersji elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur VAT przesłanych w formie plików PDF za pomocą poczty elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest jedną z największych firm na rynku polskim produkujących materiały budowlane. Wiąże się to z koniecznością wystawiania dużej ilości faktur VAT dla kontrahentów, a także ich otrzymywania w związku z zakupem materiałów koniecznych do przedmiotowej produkcji. Kwestie te są regulowane umowami handlowymi zawieranymi między Zainteresowanym a jego kontrahentami. Na ich podstawie kontrahent dostarcza Spółce towar i wystawia fakturę VAT albo to Spółka dostarcza towar i wystawia fakturę VAT. W przypadku zwrotów, korekt wartości i w innych sytuacjach przewidzianych w przepisach, Wnioskodawca otrzymuje lub wystawia faktury VAT korygujące. Z uwagi na niezadowalające funkcjonowanie X oraz innych operatorów pocztowych, Zainteresowany rozważa wykorzystanie poczty elektronicznej do przesyłania i otrzymywania faktur VAT (oraz faktur korygujących) w formie pliku PDF. Faktury te nie będą opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Nie będzie też stosowany w przypadku tych faktur system wymiany danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00