Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2011, sygn. IBPP3/443-692/11/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-692/11/DG

1. Czy w świetle obowiązujących przepisów Wnioskodawca jest zobowiązany prowadzić: Księgę kontroli obrotu alkoholem etylowym i jego skażenia zał. 1, oraz ewidencję wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie zał. 2?
2. Czy Wnioskodawca powinien dokonać zgłoszenia we właściwym Urzędzie Celnym zgodnie z Dz. U. Nr 222 z dnia 28 grudnia 2009 r. § 4 ust. 1, ust. 2 pkt 1-6, ust. 3 pkt 1-5, ust. 4 pkt 1-3, § 5, § 6 pkt 1-3, § 7 ust. 1 pkt 1-2, § 8, § 9 ust. 1 pkt 1-5, § 10 pkt 1-3, § 11, § 12 ust. 1-6, § 13, § 14 ust. 1 pkt 1,2 (m. in. poddać się procedurze Urzędowego sprawdzenia)?3. Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do ustalenia norm zużycia i ubytków od ww. wyrobu?
4. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem, lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobu (alkohol etylowy skażony)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 czerwca 2011r. (data wpływu 14 czerwca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia i zużycia alkoholu etylowego skażonego do produkcji kosmetyków (wyrobów nieakcyzowych):

  • jest nieprawidłowe w zakresie braku obowiązku prowadzenia Księgi kontroli obrotu alkoholem etylowym i jego skażania, urzędowego sprawdzenia, nałożenia na prowadzoną Ewidencję wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem urzędowego zamknięcia, ustalenia dla skażonego alkoholu etylowego zwolnionego z akcyzy ze względu na przeznaczenie norm dopuszczalnych ubytków oraz dopuszczalnych norm zużycia,
  • w zakresie obowiązku prowadzenia Ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem, przyjęcia skażonego alkoholu etylowego z wykorzystaniem dokumentu PzS, braku obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, zarejestrowanego odbiorcy lub prowadzenia działalności jako podmiot pośredniczący.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00