Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2011, sygn. IPPP2/443-1134/11-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1134/11-2/KG

W zakresie uznania czynności nieodpłatnego przekazanie towarów na rzecz uczestników w ramach akcji promocyjnej za czynność niepodlegającą ustawie o podatku od towarów i usług

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2011 r. (data wpływu 28 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności nieodpłatnego przekazanie towarów na rzecz uczestników w ramach akcji promocyjnej za czynność niepodlegającą ustawie o podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czynności nieodpłatnego przekazanie towarów na rzecz uczestników w ramach akcji promocyjnej za czynność niepodlegającą ustawie o podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zajmuje się przetwarzaniem danych, zarządzaniem stronami internetowymi (hosting) i podobną działalnością. Spółka ponadto na zlecenie innych podmiotów zajmuje się przeprowadzaniem różnego rodzaju akcji promocyjnych o charakterze promocyjno-reklamowym. Przyjmują one postać różnego rodzaju konkursów, promocji, loterii promocyjnych i audioteksowych. Obecnie Spółka rozważa zorganizowanie kolejnej akcji promocyjnej - badania sondażowego. Uczestnikami badania będą zarówno osoby fizyczne, jak i firmy. W ramach tych czynności Spółka chce nieodpłatnie przekazywać towary jako nagrody (np.: ekspresy do kawy, laptopy, aparaty fotograficzne, samochody) lub nagrody pieniężne. Powyższe towary będą przekazywane zgodnie z regulaminami badania. Spółka podkreśla, że przekazywane towary w ramach badania i innych akcji promocyjnych nie będą stanowiły materiałów drukowanych informacyjnych i reklamowych, prezentów o małej wartości czy próbek towarów w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. Zatem Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza dokonywać nieodpłatnych przekazań towarów w następujących sytuacjach:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00